מס' המשרות בארה"ב עלה ב-431 אלף; האבטלה ירדה ל-9.7%

הצפי היה כי לשוק יצטרפו בחודש מאי מעל לחצי מיליון משרות ■ מספר המשרות הזמניות הסתכם ב-411 אלף ורובו יועד למפקד האוכלוסין השנתי ■ הנתון המאכזב מעמיק את הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט

מספר המועסקים במגזר הלא חקלאי בארה"ב עלה בחודש מאי ב-431 אלף, אולם 411 אלף מהמשרות שהתווספו הינן משרות זמניות, כך עולה מדו"ח התעסוקה שפרסם היום (ו') משרד התעסוקה בארה"ב. הצפי היה כי לשוק יצטרפו 536 אלף משרות חדשות, הנתון המאכזב המצביע אל חוסר הביטחון של העסקים בארה,ב להעסיק עובדים חדשים מעמיק את הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט.

שיעור האבטלה ירד במאי ל-9.7% לעומת 9.9% באפריל. ירידה זו חדה מהצפי שהיה כי שיעור האבטלה ירד במאי ל-9.8%.

בניטרול המשרות הזמניות, אשר רובן מיועדות לביצוע מפקד האוכלוסין השנתי של הממשל לשנת 2010, עלה מספר המועסקים במאי ב-20 אלף בלבד. בסקר ה-ADP שפורסם אתמול חלה עלייה של 41 אלף במספר המועסקים במגזר הפרטי, אמנם זוהי עלייה זה החודש החמישי ברציפות, אך גם היא היתה נמוכה מהציפיות.

צמצום כוח האדם בחברות כגון HP וסיטיגרופ מעידים על ההאטה בשוק העבודה אשר מאיים לגרום לצמצום בהוצאות הצרכנים האחראיים על החלק העיקרי בפעילות הכלכלית בארה"ב ובצמיחת התמ"ג. אתמול אמר יו"ר הפדרל ריזרב, ברננקי כי האבטלה גובה מחיר יקר, מה שמסביר למה הכלכלנים חוזים שהריבית תישאר נמוכה.