הנפט נפל ב-4.1%, הירידה החדה מאז פברואר; הגז בשיא

מחירו של החוזה העתידי למסירה ביולי נקבע ב-71.51 דולר לחבית ■ החוזה על הגז הטבעי עלה השבוע ב-10% ונקבע בשיא של 3 חודשים 4.79 דולר ל-BTU ■ גולדמן זאקס: במחצית השניה של השנה יעלה מחיר הנפט ל-85-95 דולר לחבית

החוזה העתידי על הנפט הגולמי צנח הערב ב-4.1% ונקבע ב-71.51 דולר לחבית, מדובר בירידה היומית החדה ביותר שרשם הנפט מאז ה-4 בפברואר. הירידות החדות מוסברות היום על רקע התחזקותו של הדולר כנגד האירו לשיא של 4 שנים והאכזבה מנתוני התעסוקה בארה"ב. גם החששות מפני משבר החוב האירופי וממיתון שם שעלול להקטין עוד את הביקושים לאנרגיה השפיעו לרעה על מחירו של הזהב השחור.

המשקיעים חוששים כעת מהמצב בשווקים ורבים החליטו למכור את החזקותיהם בנפט לפני סוף השבוע. הדולר והמניות הם המניע העיקרי לירידות, וכמובן גם הונגריה שהודיעה כי מצבה הכלכלי חמור מאד משפיעה לרעה ומחזירה לאור הזרקורים את הבעיות במרחב האירופי" אמר קייל קופר, מחברת היעוץ IAF.

הירידות היום מחקו את העליות שרשם הנפט בשבוע המסחר המקוצר, ומאז יום שישי שעבר נפל מחירו של הנפט ב-3.3%.

הדיווח על החולשה בשוק העבודה בארה"ב, כפי שבא לידי ביטוי בדו"ח התעסוקה אשר היה נמוך בהרבה מהציפיות והצביע על הצטרפות ל 431 אלף איש למעגל המועסקים בארה"ב לעומת צפי להצטרפות של 536 אלף עובדים חדשים, זאת כאשר רוב רובם של העובדים החדשים, כ-411 אלף מהם, הם עובדים זמניים שנשכרו ע"י הממשל לשם ביצוע מפקד האוכלוסין השנתי.

נפילתו של האירו אל מתחת לרמת 1.2 הדולרים, הפכה את הדולר לכוכב של היום, וכידוע הקורלציה בין הנפט לדולר היא הפוכה, כאשר שערו של זה עולה שערו של זה מאזן בירידה, מאחר והנפט הנסחר בעולם מצוטט בערכים דולרים והמשקיעים מתאימים עצמם לתנודה בשער החליפין שלו.

נציין כי האנליסטים של גולדמן זאקס פרסמו היום עבודה לפיה הם מאמינים כי הנפט מצוי ב"מכירת יתר" בשוק והם צופים כעת כי מחירו יעלה ל-85-95 דולר לחבית במחצית השניה של השנה.

הגז הטבעי דווקא נהנה היום מעלייה בעודו נשען על דו"ח המלאים שפורסם אתמול והצביע על מלאי נמוך מהציפיות. החוזה על הגז הטבעי למסירה ביולי עלה ב-2.3% ל-4.79 דולר ל-BTU, שיא של שלושה חודשים, לאחר שבשבוע האחרון זינק החוזה ב-10%.