אלופת הגיוסים: חברת הביומד קווארק גייסה עוד 10 מיליון דולר

כך דווח באתר של חברת המחקר IVC ■ החברה, שמעסיקה 200 עובדים, מפתחת טיפול לניוון ראייה אצל חולי סוכרת ■ בדצמבר היא הודיעה על סיום גיוס החולים לשלב השני של הניסויים הקליניים

חברת Quark Pharmaceuticals (לשעבר QBI) השלימה בימים האחרונים סבב גיוס שמיני, של 10 מיליון דולר. כך דווח באתר של חברת המחקר IVC.

קווארק, שהוקמה ב-1994, גייסה מאז כ-130 מיליון דולר, סכום שמציב אותה כאחת משיאניות גיוסי ההון. בין המשקיעים הראשונים בה נמנה לארי אליסון, מנכ"ל אורקל. באופן יוצא דופן לישראל, רוב משקיעיה הם קרנות מיפן.

החברה, שמעסיקה 200 עובדים, מפתחת טיפול לניוון ראייה אצל חולי סוכרת. בדצמבר היא הודיעה על סיום גיוס החולים לשלב השני של הניסויים הקליניים.

עסקת מפתח עם פייזר

קווארק פיתחה שיטה לחקירת השפעה של גנים שונים על מחלות, על-ידי השתקה סלקטיבית של אותם גנים. התרופות שלה מבוססות ברובן על SiRNA - חומרים שמשתיקים גנים באופן סלקטיבי.

עד עתה לחברה יש תוצאות קליניות רק מהשלב הראשון של הניסויים הקליניים במוצר למניעת ניוון ראייה (AMD), שמעידות על פרופיל בטיחות מוצלח.

לפני ארבע שנים, קווארק רשמה הישג משמעותי, כשחתמה על הסכם עם ענקית התרופות פייזר. במסגרתו, החברה מכרה את רישיון השיווק של התרופה לחולי סוכרת ושל התרופה לניוון ראייה תלוי גיל (AMD) תמורת עשרות מיליוני דולרים. אם קווארק תצליח להשלים את הניסויים ולקבל מה-FDA אישור לשיווק בארה"ב, היא תקבל במסגרת ההסכם עוד מאות מיליוני דולרים.

קווארק גם השלימה בשנה שעברה גיוס חולים לשני ניסויים עצמאיים מוקדמים לבדיקת מוצרים למניעת נזקים לכליות בחולים שעוברים ניתוחי לב מסובכים ולמניעת נזק במושתלי כליות, שהשתל פועל אצלם באיחור.

בראיון ל"גלובס" לפני חמישה חודשים אמר המנכ"ל, דני צור, כי "ב-15 החודשים הקרובים, לפחות אחת מהתוכניות שלנו תיכנס לשלב השלישי של הניסויים הקליניים. אנו מנהלים כעת ארבעה ניסויים תחת IND (בהסכמה עם ה-FDA ובתנאים שנקבעו על ידיה) ועומדים להיכנס לניסוי חמישי בקרוב".

בתחילת 2007 קווארק התכוננה להנפקה בנאסד"ק, כשביקשה לגייס 75 מיליון דולר לפי שווי של 250-300 מיליון דולר. תוכנית ההנפקה לא יצאה אל הפועל וקווארק הסתפקה בגיוס של 27 מיליון דולר. תוך כדי כך, עם ההתקדמות בניסויים, היא רשמה הכנסות מעמידה באבני דרך במסגרת ההסכם עם פייזר.