ערביי ירושלים ויפו שותקים

בזמן שבפריז ובניו יורק צעדו תהלוכות רועשות נגדנו, ערי ישראל המעורבות שקטו

‎‎מי שמחפש נקודת מבט חיובית ואופטימית לסיכום (זמני) של אירועי המשט לעזה אולי כדאי להתחיל בהתנהגות ה'ערים המעורבות'. אלה שפעם, לא ממש מזמן, היה ברור שיחלו לבעור ולתסוס בכל עימות בין המדינה היהודית לעולם הערבי - מוסלמי, ושעברו את השבוע האחרון בשקט מרשים.

ירושלים, יפו, חיפה, לוד, רמלה, עכו ובשנים האחרונות גם נצרת עילית, כרמיאל ועוד ערים עם ציבור ערבי לא מבוטל הציגו בשבוע האחרון לכל היותר מחאה סמלית. בזמן שיצאו תהלוכות רועשות נגד ישראל בפריז ובניו יורק, דממו רחובות יפו וירושלים. מה שקשה לומר במישור המאקרו כמדינה, שם נורא קל כנראה להגביר להבות בכל הזדמנות, עובד מאוד טוב במיקרו של כל עיר ועיר - החיים בסוף חזקים מהכול והתושבים הערבים והיהודים רוצים בעיקר שקט כשהם חוזרים בערב הביתה.

אם תרצו, מדובר גם בבשורה נדל"נית. הערים והשכונות המעורבות היו תמיד יעד מרכזי בכוונות הצמיחה והיצע הקרקעות והדירות של מדינת ישראל. רק שבפועל, בין היתר בשל החיכוך של האוכלוסיות, הן תמיד דשדשו מאחור ולא רבים חיפשו בהן דירה.

בהנחה שאכן מסתמנת פה מגמה יציבה ומבורכת של חיים הדדיים בשלום ובכבוד, אולי זה גם סימן לפריחתן הנדל"נית של הערים המעורבות.

‏‎‎‏ בזמן שיצאו תהלוכות רועשות נגד ישראל בפריז ובניו יורק, דממו רחובות יפו וירושלים.