בורסות אירופה סיימו בירידות של עד 1.2%

הבורסה בבריטניה ירדה ב-1.1% וגרמניה איבדה 0.6% ■ נתוני מאקרו חזקים בגרמניה ■ ניו-יורק טיימס: להונגריה אין בעיית חובות, יש משחקי פוליטיקה ■ אסיה צנחה בצל דו"ח התעסוקה המאכזב מיום ו' האחרון

בורסות אירופה סיימו היום (ב') בירידות שערים מתונות ברהבה מאלה שנרשמו מוקדם יותר במסחר. המדדים המובילים באירופה סיימו בירידות של עד 1.2% בהובלת הבורסה בצרפת. התמתנות הירידות הגיעה בעקבות פרסום נתוני מאקרו חזקים בגרמניה - ההזמנות ממפעלים זינקו ב-2.8% באפריל, לאחר עלייה חדה של 5.1% במארס. כלכלנים ציפו לירידה של 0.4% בהזמנות.

בורסות אסיה פתחו היום את שבוע המסחר בצורה עגומה, כאשר המדדים המובילים רשמו ירידות שערים ניכרות. הונגריה, אשר אמרה בסוף השבוע כי חובות העתק שלה עלולות לגרום לחדלות פירעון של המדינה החברה בגוש האירו, לא הוסיפה בריאות למדדי אסיה.

"הונגריה איננה יוון. הגירעון התקציב שלה הוא כחצי מזה של יוון והיא לא חלק מגוש מטבע האירו ולכן, אם היא רוצה, היא יכולה לפחת את המטבע שלה, הפורינט, ולחזק את היצוא. בנוסף, המדינה נמצאת במהלך של תוכנית הבראה עם קרן המטבע הבינלאומית", כך קובע עיתון ה"ניו יורק טיימס" הבוקר.

נעילה שלילית באסיה; הניקיי צנח 3.8%

חולשת היין מול האירו פגעה קשות ביצואניות היפניות, בעיקר באלו החשופות לאירופה - נציין את TDK ואת טויוטה . מנגד, מניות הטכנולוגיה עלו על ביצועי השוק, בעיקר לאור הציפיות לנתונים כספיים חזקים - נציין את סמסונג .

"הפחד מפני משבר החובות באירופה עלול לחזור ולרדוף אותנו משום שהבעיות לא באמת נפתרו", ציינה הבוקר דפנה רות', ראש דסק מחקר אסיה ב-ABN Amro. "קח קצת כספים החוצה מהשווקים וחזור לאחר טורניר המונדיאל, זו העצה שלי. אין שום סיבה לרדוף אחר השוק ולסבול מלילות ללא שינה", הוסיפה רות'.

"למרות הכל, אני חושב שעל אף נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב, המשקיעים צריכים להתמקד בעובדה שתנאי שוק העבודה האמריקני עלו על מסלול התאוששות", אמר טאה-דונג מ-Taurus בסיאול. "ציפיות המשקיעים להתאוששות מהירה בשוק העבודה האמריקני נראות קצת גבוהות מדי", הוסיף טאה-דונג.