חולדאי: "לחץ הדיור של הערבים ביפו משאיר מרחב לקיצוניים"

ראש עיריית ת"א מבקש משר הבינוי אריאל אטיאס ומהשר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, לקדם פתרונות דיור למען הקהילה הערבית ביפו ■ "אנחנו מזהים בתקופה האחרונה מגמת התחזקות והקצנה"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מבקש משר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ומהשר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, לקדם פתרונות דיור למען הקהילה הערבית ביפו, בין היתר בנימוק כי לחץ הדיור של הקהילה הערבית "משאיר מרחב פעילות לגורמים קיצוניים המנצלים את מצוקת התושבים לחיזוק מעמדם". ‏

במכתב שנשלח לברוורמן, עם העתקים לאטיאס ולמנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, מציין חולדאי כי תל אביב עוברת בשנים האחרונות תהליכי התחדשות וצמיחה מואצים, כולל השקעות עירוניות בפיתוח המרחב הציבורי, שמובילים לשגשוג ופריחה, "אך עם זאת גם לעלייה בביקוש ובמחירי הדיור בעיר, דבר שמקשה על אוכלוסיות שונות את המשך המגורים בה". ‏

הוא מציין כי הדברים מקבלים משנה תוקף ביפו, שמצד אחד זוכה לתשומת לב מיוחדת והשקעה, אבל מצד שני השכבות החלשות בה נתקלות בקושי, שכן הן סובלות מבעיות דיור, במיוחד בקרב הקהילה הערבית.

"לחץ הדיור של הקהילה הערבית והיעדר מענה ממסדי", כותב חולדאי, "משאיר מרחב פעילות לגורמים קיצוניים המנצלים את מצוקת התושבים לחיזוק מעמדם. על אף שיפו ידועה בחתירתה להשתלבות בחברה הישראלית, אנחנו מזהים בתקופה האחרונה מגמת התחזקות והקצנה שמובלת על ידי אותם גורמי קיצון. יהיה חכם ונכון מבחינתה של מדינת ישראל למנוע מגמה זו מבעוד מועד, ולא להתעורר ביום שאחרי".