אחרי נפילה של 18%: טבע נבחרה ל"מניית השבוע" של S&P

S&P מחזיקה בהמלצה החמה ביותר על טבע - "קנייה חזקה" ■ המחיר החציוני של 20 האנליסטים המסקרים את טבע בוול סטריט - 70.5 דולר למניה

מניית טבע , חברה התרופות הגנריות הגדולה בעולם, נבחרה על ידי S&P למניית השבוע. כך עולה מדיווח של החברה אמש (ב') לבורסה בארה"ב. S&P מחזיקה בהמלצה החמה ביותר על טבע - "קנייה חזקה". היא מעניקה למניה מחיר יעד של 75 דולר - גבוה ב-41% ממחיר השוק.

מניית טבע ירדה אמש ב-2.3% בוול סטריט והשלימה בכך צניחה של כ-18% מהשיא שנרשם במארס האחרון. מבין 20 האנליסטים שמסקרים את טבע בוול סטריט, רובם המכריע מחזיקים בהמלצות חיוביות למיניהן - "קנייה", "קנייה חזקה" או "תשואת יתר" - ומחיר היעד החציוני שהם מעניקים למניה הינו 70.5 דולר.

"כשחקן המוביל בשוק התרופות הגנריות העולמי, טבע ממוצבת באופן ייחודי ליהנות מהצמיחה הצפויה בשוק זה בשנים הקרובות", כתב האנליסט הרמן ספטלס מ-S&P. "מנועי הצמיחה העיקריים בשוק זה הינם השקות גרסאות גנריות חדשות לתרופות שהפטנט שלהן ייפוג ומאמצי ממשלות בעולם לעודד שימוש רב יותר בתרופות גנריות על מנת לרסן את הגידול בעלויות הוצאות הבריאות".

נקודות החוזק של טבע, כפי שרואה אותן ספטלס, הן הצבר הענק שלה של תרופות הממתינות לאישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) ולשיווקן, הוצאות ייצור נמוכות יחסית וכמובן גם הקופקסון, תרופת הדגל של טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה.

ספטלס מסביר את הירידה במניית טבע בשבועות האחרונים במשבר החובות באירופה, שגרם לפגיעה בהכנסות, להערכתו, בשל היחלשות האירו. גם אזהרת ה-FDA מבעיות במפעל הייצור של טבע באירווין.

"כל הדברים האלה ניתנים לפתרון", כתב ספטלס. "טבע תשיג את יעדיה לטווח הקצר ולטווח הארוך. טבע נסחרת במכפיל 12 בלבד על הרווח החזוי ב-2010, אותו אנו מעריכים ב-4.55 דולר למניה. מדובר במכפיל רווח נמוך ביחס למתחרים בענף ונמוך בהשוואה להיסטוריה".