על השחיקה

"הישרדות", ג' 21:00, ערוץ 10 - מול "ככה ניצחנו", ג' 21:00, ערוץ 2

יותר מ-5% רייטינג הפרש היו לטובת "פרק המיליון" של "אחד נגד 100" בערוץ 2 אל מול פרק הבכורה של "הישרדות אולסטארס" בערוץ 10.

תיכף נשוב למספרים, אבל מה שבטוח הוא שאם בערוץ 10 דימו את עצמם לצ'יטה צעיר שזיהה ברשת (ימים א'-ג' בערוץ 2) את האיילה הזקנה (אם להתלות בדימוי של עידן קפון החפרן מהפרק הראשון של "הישרדות" החדשה), שיהיה לו קל יותר לנעוץ בה שיניים - הרי שזו הוכיחה כי השמועות על מותה היו מוקדמות, ושלחה זוג רגליים אחוריות היישר לפרצופו החדש והתלת-מימדי.

בלי כלים מקצועיים

בחזרה למספרים: בערוץ 10 טוענים כמעט מיום הקמתו כי מדידת הרייטינג מקפחת אותם. מאחר שאין להם בינתיים כלים מקצועיים להתמודד מול הערוץ השני (בשל אילוצי תקציב), הם החליטו להשעות לפי שעה את המלחמה מול הפיפל-מיטר ותוצאותיו המוטות (לטענתם) עד שיהיה להם על מה להילחם.

"סקר האצבע" שלי מראה שאולי הם צודקים. "בתוך עמי אני יושב", ובכל זאת, לעיתים תוצאות המדידה מצליחות להדהים אותי - לאו דווקא במקרה של ערוץ 10 מול ערוץ 2, אלא דווקא במקרים כמו "משחק-העונה" בכדורגל בין מכבי חיפה להפועל תל-אביב: תערמו מולי עכשיו ערימה של "פיפל-מיטרים", ולא תשכנעו אותי שהיה יחס של כמעט 2:1 בין הרוב שהעדיף את פרק הבכורה של "אחד נגד 100" על פני השער המכריע של מהרן לאלה לרשת של ניר דוידוביץ'.

אלא שאפילו כופרים שכמוני (מהסוג הגרוע ביותר, שכן אין לי הצעה אלטרנטיבית למדידת אחוזי הצפייה) אין להם אלא להיסמך על הנתונים הרשמיים, ולכן, גם אם נניח שיש סטייה של כמה אחוזים בינם לבין המציאות - הרי שהתקוות של חלק מאנשי ערוץ 10 לרייטינג שיהיה קרוב יותר ל-30 מאשר ל-15 ספגו מפלה ניצחת.

מבחינה אובייקטיבית, אין סיבה לירידה ברייטינג של "הישרדות": חלק מהתמודדים השנה הפכו כבר ל"סלבס" של ממש, היריבות בין קפון דלעיל לדן מנו זועקת לשמיים, והאיבר שהוציא את תהילתה של מרינה קבישר ברחבי הארץ נראה נפלא גם בבגד-הים החדש - ולמרות 3 שנים של ארוחות מפוארות במסעדות יוקרה.

אז מה קרה? (כלומר מעבר לתכנון המצוין, לשם שינוי, של רשת - ששיגר טורפדו זכייה במיליון שקל, עם קונפטי וכל השבנג - היישר אל הזודיאק שהשיטה את השורדים אל האי בערוץ 10).

מגלים מחדש את מרינה

מה שהשתנה מהעונה ההיא של "הישרדות" הוא הפלטפורמה שנשחקה: ערוץ 10 של ראשית ימי "הישרדות" היה בבחינת הילד ההוא שהמורים אומרים עליו תמיד ש"יש לו פוטנציאל" - למרות ציונים בינוניים: היו שם מדרמות איכות כמו "אהבה זה כואב", ועד ריאליטי-טראש מקסים כמו "הדוגמניות", כלומר מספיק דברים שגרמו לקהל הרחב לפלרטט עם הערוץ הזה, גם אם לא להתחייב אליו.

הערוץ במתכונתו הנוכחית (ולמרות ניסיונות הירואיים, ממש כך, של חלק מהגורמים המקצועיים בו) שמתקיימת בקושי מתזרים המזומנים שלה, היה במשך השנה האחרונה מקום שהבריח ממנו צופים, ולאלה ייקח זמן עד שיגלו מחדש את דן מנו ומרינה קבישר.

ומה היום (ג') בחזית? עימות ישיר בין הפרק השני של "הישרדות אולסטארס", הפעם בלי כל חרטבונת התלת-מימד (היה מאכזב, נכון?) לבין מה שנראה כעוד "אס" בשרוולה של "האיילה הזקנה": סרטו הדוקומנטרי של דני ענבר על ניצחון הזמר המזרחי (הצגה קצת פשטנית לטעמי של הנושא, לא מדובר בניצחון המזרחיות על המערביות, אלא יותר בניצחון הפופ בכל תחומי התרבות).

הקרב בין עידן קפון לדן מנו, או בין קובי פרץ למתי כספי, נראה כמו משחק "דוק" לעומת הקרב בין ערוץ 10 לרשת.

המנצח, אגב, ישחק מול אבי ניר.