אירופה סגרה בעלייה לאחר 3 ימים שליליים; הדאקס עלה בכ-2%

הפוטסי הבריטי טיפס ב-1.2% ■ החוליה החלשה הבאה? חשש לסילוף נתונים כלכליים בבולגריה ■ עלייה חדה של 50% בייצוא הסיני במאי, הבורסה הסינית זינקה 2.8% ■ הניקיי ירד ב-1%

לאחר שלישה ימי מסחר שליליים רשמו המדדים המובילים באירופה עליות שערים מרשימות לאחר שבמהלך היום נרשמה מגמה מעורבת. גם שערו של האירו התאושש ושב להיסחר מעל לרמת 1.2 הדולרים.העליות בוול סטריט כמו גם הזינוק בייצוא הסיני תרמו היום לאווירה החיובית בשווקים.

במהלך היום התפשטו שמועות באירופה, אשר גרסו כי הנציבות הכלכלית האירופית חוששת מפני איכות הדיווחים המאקרו כלכליים של בולגריה והיא מתכוונת לשלוח משלחת על מנת לבדוק את איכות הנתונים ולבקר אותם.

המנהיגים המובילים של אירופה, מרקל הקנצלרית הגרמנית וסרקוזי הנשיא הצרפתי שיגרו היום מכתב פומבי בו קראו לאיחוד האירופי להאיץ את ההגבלות על הספקולציות הפיננסיות, ואמרו כי חלק מההימורים כנגד מניות ואג"ח ממשלתיות (התכוונו בעיקר לשורט עירום) צריכים להאסר בזמן שהשווקים סובלים מתנודתיות יתר. וקראו לאיחוד להגיש את הצעותיו עד אמצע החודש הבא ולא עד אוקטובר כפי שהתכוון האיחוד האירופי.

שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת עם דרמה בבורסת שנחאי: המדד המוביל מחק את הירידות וננעל בזינוק של 2.8% לאחר שנתוני מאקרו דלפו לתקשורת והם מתבררים כחזקים במיוחד.

הסיפור המרכזי של היום באסיה הוא, כאמור, הדרמה בסין. בשוק המתינו לפרסום 2 נתוני מאקרו חשובים במיוחד - נתוני הייצוא ומתן האשראי. הנתונים הרשמיים טרם פורסמו, אך הם דלפו לסוכנות הידיעות רויטרס באופן בלתי שגרתי, כאשר רויטרס עצמה מציינת כי הנתונים הודלפו מבכיר בממשל הסיני.

הסוכנות דיווחה, כי הייצוא מסין זינק ב-50% בחודש מאי (בהשוואה למאי אשתקד) וכי מתן האשראי על ידי הבנקים הסתכם ב-92.2 מיליארד דולר במאי (630 מיליארד יואן). בחודש אפריל הסתכם מתן האשראי ב-774 מיליארד יואן, מה שמראה כי מאמצי הממשל לרסן את חגיגת האשראי במדינה במסגרת ההתמודדות עם בועת הנדל"ן מתחילים להניב פירות.

העלייה היום בסין היא החדה ביותר מזה כשבועיים, לאחר שהמדד בשנחאי נפל בכ-22% מתחילת השנה עקב חששות כי צעדי הממשל הסיני להידוק תנאי האשראי יפגעו בצמיחה. בשאר המדדים באסיה נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות, לאחר שוול סטריט ננעלה אמש במגמה דומה.

"הסנטימנט בשוק הוא מאוד דובי. נראה שכולם מתרכזים בכל פיסה קטנה של חדשות שליליות שהם יכולים להשיג ופועלים מהר. מנגד, מתעלמים מהחדשות הטובות ולכן רואים את המדדים נסוגים", אמר לבלומברג פראסד פאקטר, מנהל השקעות מסידני.

מבין המניות הבולטות היום באסיה, מניית בנק אוף צ'יינה ריכזה עניין בעקבות הנתונים החיוביים שפורסמו בסין וגם מניית יצואנית הנחושת Jiangxi Copper נסחרת בעליות.