ברננקי: רוצה להגיע שוב לביקור בישראל; אני שולט בעברית

יו"ר הפדרל ריזרב קיבל אות הוקרה על פועלו למען כלכלת ישראל ■ שר המסחר של סין סיפר לברננקי כי ארצו מרוצה מאוד מהסחר עם ישראל וכי היא שוקלת להרחיבו

משלחת של פורום מנהלי הכספים בישראל העניקה שלשום (ב') ליו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אות הוקרה על תרומתו לכלכלת ישראל.

בראש המשלחת עמדה נגה קינן, יו"ר הפורום, והשתתפו בה, בין היתר, אסף ויטמן, הציר הכלכלי של ישראל בארה"ב, ואוהד כהן, הנספח המסחרי בוושינגטון.

הנימוק להענקת האות לברננקי: כלכלת ישראל תלויה בכלכלה הגלובלית; הכלכלה הגלובלית תלויה בכלכלת ארה"ב. אין חולק על כך שברננקי תרם תרומה משמעותית לחילוץ הכלכלה האמריקנית מבוץ המיתון העמוק שבו היא היתה שקועה ולכן הוא תרם, אמנם בעקיפין, תרומה משמעותית לכלכלת ישראל.

בשיחה עם חברי המשלחת גילה ברננקי אופטימיות לגבי המשבר באירופה. הוא אמר שהמשבר מתחיל להתייצב ונמצא בשליטה. לדעתו, קשה לראות כיצד הוא משפיע על כלכלת ארה"ב.

הוא שיבח את כלכלת ישראל ואת הצלחתה לצמצם את הגירעון ואת החוב הלאומי. צריך להמשיך כך, אמר.

ברננקי אמר, שהוא שואף להגיע לביקור נוסף בישראל וכי ישלב ביקור בה בביקורים במדינות אחרות באזור. הוא אמנם ביקר בישראל כמה פעמים בעבר, אך לא מאז שהתמנה כיו"ר ה'פד'. למרות שהשיחה התנהלה באנגלית, ציין ברננקי ששליטתו בעברית טובה למדי. (כזכור, שמו המלא הוא בן שלום ברננקי).

ברננקי סיפר, כי לפני שבועיים ביקר בסין ושמע מפי שר המסחר הסיני, כי ארצו מרוצה מאוד מיחסי הסחר שלה עם ישראל וכי בדעתה להרחיבו. הוא סיפר, כי כאשר עבר בנמל התעופה של בייג'ינג, שמח לראות מטוס של אל על. "לא ידעתי שאתם טסים לסין", אמר.