יוסי ורדי: "כל האנשים רוצים להיות חלק מהמהפכה החברתית"

ורדי בדיו על רשתות חברתיות במושב התוסס ביותר בכנס ההיי-טק הישראלי: "אנשים משועממים ומחפשים שמישהו יגרד להם באוזן, מישהו שידבר איתם וינחם אותם" ■ "הכל חברתי היום, לא חשוב מה - עיתון כלכלי או אתר - הכל חברתי"

במושב התוסס ביותר בכנס ההיי-טק הישראלי, יוסי ורדי איגד קבוצה של דוברים במטרה לנסות ולהבין את עתיד הרשתות החברתיות. תשובות לא היו שם, אך בהחלט היה שמח. במושב ישבו יוסי ורדי, יאיר גולדפינגר, היום משקיע אנג'ל וממקימי ICQ ג'רמי ונקור אנג'ל ויועץ לאייפקס, אחד מחלוצי דימוז, לארס הינריש מייסד קסינג, רנה רכטמן מנכל ומייסד גובירל. הינריש: "רשתות חברתיות משנות את האינטרנט. אני חושב שזה שינוי ענק בפרדיגמה. היכולת לראות מה קורה עם האנשים שאתה מכיר מסביב.

גולדפינגר: "אנחנו ניסינו לחשוב איך אפשר לספק מידע על החברים ולא רק אינדיקציה של הנוכחות. Icq שינתה את הדרך שבה אנשים תיקשרו ואחד מהמוצרים הראשונים שהפכו ויראליים. רק עכשיו מבינים שההצלחה הייתה לתת למשתמשים להיות חברותיים. בכל פעם שאתה נותן למשתמשים להביע את עצמם הם יעשו את זה ובדרך כלל בדרך אחרת ממה שחשבת".

רכטמן: "מאמינים שהכל חברי. לא חשוב אם טוויטר, או עיתון כלכלי הכל חברתי. והשינוי הזה קרה בשנים האחרונות. לא מדבר על המאמצים הראשונים אבל בחמש השנים האחרונות, הכל חברתי.

"הצרכנים לא רק צרכנים אלא משתתפים. שינוי נוסף, הם לא רוצים פרסום מסורתי. אם מאמינים בזה, יש הזדמנויות רבות באמצעות הרשתות החברתיות. ברודקאסט כמודל נעלם. נרוקאסט ומיקרוקאסט הם העתיד. אנחנו עוזרים למותגים לנווט בעולם הרשתות החברתיות ועולם הנרו-קאסט ומיקרו-קאסט. משחקים או כל אתר אחר.

וונקור: "לא אכפת לי איפה החברים שלי אוכלים ארוחת ערב. לא נדמה שיש יותר מידי מידע בעולם הרשתות החברתיות. האם אני צריך את כל החברים? אני לא.

ורדי: "אנשים משועממים ומחפשים שמישהו יגרד להם באוזן. אנשים צריכים מישהו שידבר איתם. אני לא מבין את זה אבל נראה שאנשים רוצים שיצרו אתם קשר וינחמו אותם". גולפינגר בתגובה, "אנחנו יצורים חברתיים וזה חלק מהטבע האנושי".

ורדי הוסיף, כי "לא הספקנו להגיד הרבה אבל תזכרו שבחודש האחרון 5 מיליארד עמודים בפייסבוק נצפו על ידי משתמשים. יש בעולם 7 מיליארד אנשים, 2 מיליארד מהם מחוברים לרשת. תעשו אתם את החשבון. אנשים רוצים להכנס ולהיות חלק מהמהפכה הזאת".