סכסוך כספי בין הרשת הרביעית ליצרנית "ברנד פור יו"

רמי לוי, ויקטורי, מחסני השוק, מחסני להב וסופר דוש טוענות כי ברנד פור יו גבתה מאחורי גבן עמלה מהיצרנים וייקרה את המותג הפרטי ברשתות ■ דורשות השבה של מיליוני שקלים ■ ברנד פור יו: "הרשתות מפירות את ההסכם עימנו"

סכסוך בין רשתות השיווק החברות ברשת הרביעית לחברת ברנד פור יו בראשות רפי שפר, המייצרת עבורן את המותג הפרטי תחת "המותג". ל"גלובס" נודע כי לפני חודשים אחדים התברר לרשתות החברות ברשת הרביעית כי חברת ברנד פור יו גובה עמלה מהיצרנים המייצרים עבורן את המותג הפרטי. עמלה זו, נטען ברשת הרביעית, גורמת בפועל לייקור המותג הפרטי ברשתות.

"לפני 3 חודשים נודע לנו כי ברנר פור יו גובה עמלה מהיצרנים, ולכן החלטנו לבקש את הכסף בחזרה. כשעלינו על זה התברר שהוא ייקר לנו את המוצרים", אומר גורם באחת הרשתות.

גילוי זה החריף את חילוקי הדעות בין הצדדים בנושא איכות המוצרים ומחירם, והפך אותן לסכסוך של ממש שאף התגלגל לפתחו של בית המשפט.

מדובר ברשתות השיווק רמי לוי שיווק השקמה, ויקטורי, סופר דוש, מחסני השוק ומחסני להב. בין הרשתות לחברת ברנד פור יו נחתם בשנת 2005 הסכם למשך 10 שנים, ולפיו תפעל ברנד פור יו לייצור מותג פרטי עבור הרשתות.

ברנד פור יו משמשת בפועל כמתווך בין הרשתות ליצרנים, ולפי ההסכם מגיעה לה מכל אחת מהרשתות תמורה בגובה של 1% מרכישות "המותג" שמבצעת כל רשת.

מכירות של 150 מיליון שקל בשנה

לטענת חברים ברשת הרביעית, גביית העמלה מהיצרנים נעשתה מאחורי גבם, דבר הפוגע בהם באופן ישיר, וחברת ברנד פור יור צריכה להשיב להם את הכספים שנגבו.

לדבריהם, היקף מכר "המותג" ברשתות עומד על כ-150 מיליון שקל בשנה, במחירי צרכן. לפי הערכות, בשנות השותפות בין הצדדים עמד המכר הכולל על יותר מ-400 מיליון שקל, במחירי יצרן.

בפגישה האחרונה שקיימו הצדדים דרשו הרשתות בעל-פה מברנד פור יו להשיב אליהן את הכספים שהיא גבתה מהיצרנים. מדובר בדרישה להשבה של מיליוני שקלים.

ברנד פור יו מאשרת כי היא גובה עמלה בשיעור של 3% מהיצרנים השונים, ואף טוענת כי עמלה זו מהווה "חלק נכבד מתמורתה".

ברנד פור יו טוענת, מצדה, כי הרשתות אינן מקיימות את ההסכם שנחתם בין הצדדים. לטענתה, הרשתות לא מוכרות את כל מוצרי המותג הפרטי, לא מציגות את מוצרי המותג באופן בולט במדפים, וחלקן - רמי לוי ומחסני השוק - קיזזו לברנד פור יור את הסכומים המגיעים לה, ככל הנראה בשל גביית העמלה מהיצרנים. ברשתות טוענים כי "הגולם קם על יוצרו".

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, אומר בתגובה: "ברנד פור יו היא נציגה שלנו, והיתה אמורה להעביר את המותג על השם שלנו ולא עשתה זאת. במקרים שהגעתי למסקנה שאני לא מוכר במחיר הזול ביותר ולא באיכות שאני מבקש, אז לא קניתי חלק מהמוצרים ולא שמתי אותם על המדף, עד שלא שיפרו את האיכות והורידו המחיר".

שלום נעמן מרשת מחסני השוק מסר כי מדובר בחילוקי דעות מסחריים.