אובמה לאחר פגישה עם עבאס: המצב בעזה אינו יכול להמשך

הנשיא הצהיר: "הישראלים יצטרכו לבלום פעילות ההתנחלוית, הפלסטינים ייצטרכו להפגין התקדמות רבה יותר בנושאי ביטחון ■ הבית הלבן הודיע על חבילת סיוע בסך 400 מיליון דולר לגדה ולרצועה ■ אובמה לא קרא לקיומה של ועדת חקירה בינלאומית

המצב המתוח בעזה אינו בר-קיימא ואינו יכול להמשך; יש צורך לנקוט גישה חדשה כלפי בעיית עזה. כך אמר הערב נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כתום פגישה עם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בבית הלבן.

הנשיא הודיע על מתן חבילת סיוע בסך 400 מיליון דולר לפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה. כספי הסיוע יממנו פרוייקטים של דיור, בניית בתי-ספר ופיתוח מיזמים עסקיים. "אנו סבורים שחשוב לחזור ולאשש את מחויבותינו לשיפור חיי היום-יום של הפלסטינים מן השורה", אמר אובמה.

הוא ניבא, כי בחודשים הקרובים תושג "התקדמות ממשית" במאמצי ארה"ב לדחוף את ישראל והפלסטינים לשיחות ישירות, אם שני הצדדים אכן יכריזו על מחויבות לכך.

"שני הצדדים צריכים ליצור אווירה שתוביל לפריצת דרך של ממש", אמר אובמה. הוא צייין, שהמשמעות היא, שישראל תבלום את פעילות ההתנחלויות ושהפלסטינים יפגינו התקדמות רבה יותר בנושאי ביטחון.

"אנו נוסיף לפעול לצידכם ולצד הישראלים", אמר נשיא ארה"ב, בפנותו לעבאס.

על האירועים סביב המשט לעזה, אמר אובמה כי מדובר ב"טרגדיה" וכי יש צורך ב"גישה חדשה" כלפי עזה.

כדבריו: "צריך לגבש מסגרת קונספטואלית חדשה" למצור על הרצועה.

"חשוב שנקבל את כל העובדות (על מה שאירע בתקרית)", אמר אובמה. "מה שאנו כן יודעים הוא, שהמצב בעזה אינו בר קיימא". נציין כי הנשיא האמריקני לא קרא לקיומה של ועדת חקירה בינלאומית.

עבאס קרא לשים קץ "למצור הישראלי על העם הפלסטיני". לדבריו, "אנו רוצים לחיות בדו-קיום עם ישראל".