אובמה: "נדאג לכך שהסנקציות על איראן ייאכפו באופן נחרץ"

בנאום שנשא לאחר שמועצת הביטחון הצביעה בעד הסנקציות, אמר נשיא ארה"ב: אלה העיצומים הקשים שהופעלו אי פעם נגד איראן ■ הגבלות על הפעילויות הגרעיניות של איראן ועל תכנית הטילים הבליסטיים שלה

"ארה"ב תדאג לכך, שהסנקציות החדשות על איראן ייאכפו באופן נחרץ, ובה בעת היא תוסיף לחדד ולאכוף ביתר שאת את הסנקציות ה'פרטיות' שלה נגד טהראן, יחד עם ידידותנו ובעלות בריתנו". כך אמר הלילה נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנאום בבית הלבן, בעקבת ההצבעה במועצת הביטחון על העיצומים החדשים.

"ממשלת איראן חייבת להבין שביטחון אמיתי יושג רק באמצעות ציות לחוק הבינלאומי ומתן ביטוי לשאיפות של שלום", הצהיר הנשיא.

הוא אמר, כי החלטת המועצה משיקה את "הסנקציות החמורות ביותר שהוטלו אי פעם על ממשלת איראן והיא שולחת מסר שאי אפשר לטעות בו על מחויבותה של הקהיליה הבנילאומית לבלום התפשטות של נשק גרעיני".

"הסנקציות האלה יטילו הגבלות על הפעילויות הגרעיניות של איראן, על תכנית הטילים הבליסטיים שלה ובפעם הראשונה גם הצבא הקונוונציונלי שלה", הדגיש אובמה. "הסנקציות יציבו מסגרת חדשה לבלימת ההברחות האיראניות ויעקרו עסקות פיננסיות ופעולות של בנקים איראניים. הן קבעו כמטרות אנשים פרטיים, ישויות (משפטיות) ומוסדות, לרבות אלה שקשורים במשמרות המהפכה, שתומכים בתכנית הגרעינית האיראנית ושצברו רווחים מפעילויות בלתי חוקיות על חשבונו של העם האיראני"

"במשך שנים, לא קיימה איראן את התחייבויותיה שנובעות מהאמנה למניעת הפצתו של נשק גרעיני", אמר אובמה. "היא הפרה את התחייבויות שלה לוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית. היא התעלמה מהחלטות מועצת הביטחון. ובעוד שמנהיגי איראן מסתתרים מאחורי מעטה של רטוריקה חריגה, הפעולות שלהם מעוררות דאגה עמוקה".

"כאשר נכנסתי לתפקיד, לפני 16 חודשים, קשי העורף של איראן כבר היה עובדה שקבועה בשטח", הוסיף הנשיא. "איראן קפצה מאפס צנטריפוגות לכמה אלפים".