יו"ר ה-IMF: "משבר החוב באירופה כבר תחת שליטה"

דומיניק שטראוס קאהן: "האמת שכאשר האירו נסחר ברמות של 1.5-1.6 דולר, זה היה יותר מדי; הרמה הנוכחית של האירו יותר משקפת את המציאות" ■ הקרן צופה שהצמיחה הגלובלית תסתכם בכ-4.2% השנה

"משבר החוב באירופה כבר נמצא תחת שליטה וקרן המטבע הבינלאומית עדיין צופה שהצמיחה הגלובלית ב-2010 תסתכם בכ-4.2%", אמר נשיא הקרן, דומיניק שטראוס קאהן.

"אנו מאמינים כי התאוששות תהיה חזקה", אמר קאהן בראיון לסוכנות בלומברג. "בזמן שרמות החוב הגבוהות עדיין מעלות חששות לצמיחה, בעיקר באירופה, הממשלות עכשיו באמת מחויבות לנושא והבעיה כבר נמצאת תחת שליטה".

קאהן צופה כי הצמיחה באירופה תסתכם בכ-1% עד 1.5%. הוא עוד חוזה שהכלכלה בארה"ב תצמח ב-3% או יותר וכי שיעור האבטלה יירד עד סוף השנה.

לגבי רמת האירו הנוכחית אמר: "האמת שכאשר האירו נסחר ברמות של 1.5-1.6 דולר, זה היה יותר מדי", אמר. "לדעתי, הרמה הנוכחית של האירו יותר משקפת את המציאות".

ממשלות האיחוד האירופי התחייבו השבוע לדאוג לתקציבים לאומיים בשלבים מוקדמים ולהציג מגוון רחב יותר של סנקציות על גירעונות מופרזים כדי למנוע חזרה של משבר החוב ביוון שהחליש את האירו. הן גם התחייבו לקדם קיצוצי גירעונות בשנה הבאה.

נזכיר, כי בסוף החודש שעבר גם ה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח, העלה את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית לשנה הנוכחית ולשנה הבאה. ב-OECD העריכו כי הצמיחה תהיה בשיעור של 4.6% השנה, ובשיעור 4.5% ב-2011 - לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.7%.