הרצוג לא צריך את ארדואן: "בולגריה יכולה להיות חלופה"

השר יצחק הרצוג מסביר: "המחירים בבולגריה נוחים והיא מסבירה פנים לישראלים" ■ השר הבולגרי ממליץ על הים השחור בקיץ, וחופשות סקי בחורף

שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, נפגש היום (ה') עם שר העבודה והרווחה הבולגרי, טוטיו מלדנוב, וסיכם עימו על שורה של שיתופי פעולה בין המדינות, בתחום הרווחה.

ואולם, מסתבר כי השניים לא עסקו רק ברווחה: השר הבולגרי נזכר כי הרצוג שימש בעבר כשר התיירות, וביקש לנצל זאת כדי להעמיק את הקשרים התיירותיים בין המדינות. לדברי השר הבולגרי, הישראלים פוקדים אמנם את עיר החוף "ורנה", אולם במדינה אזורים רבים נוספים שיכולים להוות אטרקציה. בין היתר הוא מנה את אזורי הקיט המיוערים, שמורות הטבע הרבות, חופי הים השחור והאזורים ההרריים - שם אפשר לבקר באתרי הסקי בחורף.

הרצוג, שהתאהב במשרד התיירות לפני שקיבל עליו את משרד הרווחה, החליט להרים את הכפפה ולהמליץ לשר התיירות סטס מיסז'ניקוב, לעודד את התיירות לבולגריה - במיוחד על רקע המתיחות עם הטורקים. "בולגריה יכולה להיות חלופה מצוינת לתייר הישראלי במקום טורקיה", אמר היום. לדבריו, בולגריה מציעה מחירים נוחים, תשתיות תיירותיות מפותחות, אך מעבר לפוטנציאל התיירותי הנרחב שהיא מציעה יש לה יתרונות נוספים בולטים. בולגריה מסבירת פנים לישראלים, היא חברה בנאט"ו ובאיחוד האירופי והיא תומכת באופן עיקבי ומובהק בישראל בזירה הבינלאומית."

בלשכתו של הרצוג מציינים כי ביקורו בבולגריה הוא בבחינת סגירת מעגל, היות ואביו חיים הרצוג ז"ל, היה המנהיג הזר הראשון שביקר בבולגריה ב- 1991, לאחר התמוטטות "מסך הברזל", והיה המנהיג הראשון שנאם בפרלמנט הבולגרי.