נשיא האיחוד האירופי מתחייב: במידת הצורך - נרחיב קרן הייצוב

"כרגע אין שום סימן לצורך בהרחבת היקף הקרן" ■ ואן רומפוי אמר כי ירידת האירו השנה ב-16% "טכנית" עשויה לתמוך הכלכלה, אבל בכל זאת קשה לשפוט את ההשפעה בפועל

נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי, אמר כי היקף קרן הייצוב של 750 מיליארד אירו (905 מיליארד דולר) עשוי להתרחב אם היא לא תספיק כדי לשלוט במשבר החוב באירופה. התבטאות זו של רומפוי, נחשבת להתבטאות הראשונה של מנהיג אירופי שמעלה את האפשרות להגדלת היקף קרן הייצוב.

"כרגע אין שום סימן לצורך בהרחבת היקף קרן הייצוב", אמר ואן רומפוי בראיון למגזין בלגי. "אבל, במקרה שהיקף הקרן לא יהיה מספיק כדי לעמוד במטרות שהוצבנו מראש, התשובה שלי היא פשוטה: במקרה זה, נרחיב את הסיוע שלנו".

התחייבות חסרת תקדים זו נועדה למנוע ממדינות כמו ספרד ופורטוגל מלהיכנע למשברי החובות שלהן, זאת לאחר חבילת סיוע נפרדת של 110 מיליארד אירו שקיבלה יוון שבזכותה היא הצליחה להכיל את המשבר הפיסקלי.

ואן רומפוי, לשעבר ראש הממשלה של בלגיה, אשר הפך לנשיא הראשון של האיחוד האירופי במשרה מלאה בינואר, חזר והדגיש כי יוון לא לא תגיע לחדלות פירעון וכי שום מדינה תעזוב את גוש האירו.

בנוגע לצניחת האירו, ואן רומפוי אמר כי ירידת האירו השנה ב-16% "טכנית" עשויה לתמוך הכלכלה, אבל בכל זאת קשה לשפוט את ההשפעה בפועל.