נמרוד טבי, לאחר חקירת הרשות: "אין לנו שום דבר להסתיר"

בעל השליטה בחברת לנדמארק הוסיף: "נמאס לי לעסוק בטפל ולא בעיקר. חבל על הטיימינג של הרשות"

"אין לנו שום דבר להסתיר ואני בטוח שהרשות תגיע לאותה מסקנה". כך אמר היום ל"גלובס" נמרוד טבי, בעל השליטה בלנדמארק , יממה לאחר שנחקר במשרדי רשות ניירות ערך. החקירה בוצעה לאחר שהרשות פשטה על משרדי החברה בתל אביב, החרימה מסמכים והעתיקה קבצים ממחשבי החברה.

חברת הנדל"ן, שפעילה בעיקר במזרח אירופה, נקלעה למשבר, ומנהלת בחודשים האחרונים מו"מ להסדר חוב עם נושיה, הבנקים ומחזיקי האג"ח. הסדר החוב שהוצע למחזיקי האג"ח, כולל מחיקת חוב של כ-130 מיליון שקל בתמורה לקבלת 75% ממניות החברה. פירעון יתרת האג"ח בהיקף 90 מיליון שקל, יידחה לשנים 2016-2018.

"נמאס לי לעסוק בטפל ולא בעיקר. חבל על הטיימינג של הרשות", אמר היום טבי לאחר שגם בחודש שעבר, יומיים בלבד לפני אסיפת אג"ח מכרעת, שבה היו אמורים מחזיקי האג"ח להחליט האם לאשר את הסדר החוב, הודיעה רשות ני"ע כי היא מתנגדת למתווה ההסדר, שמקבע את שליטתו של טבי בחברה, באמצעות אופציה לחזור ולהחזיק 51% מהמניות.

טבי סירב להתייחס לגוף החקירה, אבל הבטיח שהחברה תעשה הכול על-מנת שהרשות תגיע לממצאים שלה. "הספקולציות שקראתי בעניין, הן ספקולציות בלבד", אמר והוסיף כי "זו הפעם הראשונה בחיי שאני נחקר וזה לא נעים".

ההצעה הקודמת של טבי נדחתה על-ידי מחזיקי האג"ח בחודש שעבר ובין הצדדים מתנהל מו"מ נמרץ להגיע לשיפור הסדר החוב. מחזיקי האג"ח דורשים הגדלת בטחונות, הפחתת שכרו של טיב, שמשמש כמנכ"ל ויו"ר החברה, והצבת משקיף בדירקטוריון. בנוסף, בוחנים חלק ממחזיקי האג"ח לדרוש את פירוק של החברה.

לדברי טבי, "החקירה לא משפיעה על הסדר החוב בחברה. אנו קרובים כחוט השערה מלהגיע להסדר ואני מקווה שגם מי שמתנגד, יצביע בעד ההסדר שיוצע, לטובת כלל מחזיקי האג"ח. מחזיקי האג"ח קיבלו כבר את כל מה שהם אי פעם רצו, אבל גם לנצח צריך לדעת איך. אני ויתרתי על-מנת שהחברה תשרוד - בואו לא נפיל אותה לפח".