סורוס: נכנסנו למערכה השניה של המשבר, יורגש בכל העולם

רוביני: על הממשלות באירופה וה-ECB לפעול: הבנק המרכזי צריך להוריד את הריבית לאפס ולפעול עוד בהרחבה מוניטארית במטרה לצמצם את ההשפעות של הצמצום הפיסקאלי הקשה שנוקטות הממשלות במטרה להיאבק בגרעונות

גורו ההשקעות היהודי ג'ורג' סורוס התבטא היום, בכנס בוינה, בנוגע למשבר החובות באירופה. סורוס אמר כי "נכנסנו למערכה השניה של המשבר כאשר המשבר הפיסקלי באירופה מתרחב".

הוא הוסיף ש"התמוטטות המערכת הפיננסית כפי שאנו מכירים אותה היא אמיתית והמשבר רחוק מלהסתיים. כאשר השווקים הפיננסים החלו לאבד אמון באשראי של מדינות ריבוניות, יוון והאירו נכנסו למרכז הבמה, וההשפעות של זה צפויות לבוא לידי ביטוי בכל העולם".

גם הפרופ' נוריאל רוביני, הנמצא ברומא, דיבר היום. רוביני אמר כי "על הממשלות באירופה וה-ECB לפעול: הבנק המרכזי צריך להוריד את הריבית לאפס ולפעול עוד בהרחבה מוניטארית במטרה לצמצם את ההשפעות של הצמצום הפיסקאלי הקשה שנוקטות הממשלות במטרה להיאבק בגרעונות".

נזכיר כי היום הותיר הבנק המרכזי של גוש האירו את הריבית ללא שינוי, על 1%. ז'אן קלוד-טרישה, נגיד הבנק המרכזי של האיחוד האירופי, כינס כהרגלו מסיבת עיתונאים בשעה 15:30, שם הוא הגיב על החלטת הריבית וענה לשאלות העיתונאים, הנוגעות - איך לא - למשבר החובות המתפשט באירופה.

"הלחצים האינפלציוניים באירופה נותרים חלשים", אמר טרישה. "אנו מצפים שהתמ"ג יצמח בקצב מתון אך מספק. ההתאוששות העולמית, יחד עם מדיניות ההרחבה המוניטארית, יספקו תמיכה לכלכלת אירופה. עם זאת, הצמיחה תמותן בשל האבטלה הגבוהה ותוכניות הקיצוצים הממשלתיות".

הבנק המרכזי האירופי צופה צמיחה של 1% השנה וצמיחה בשיעור של 2%-2.2% בשנה הבאה. מדובר בהעלאת התחזית לשנה הנוכחית, שכן התחזית הקודמת עמדה על 0.8%, אך התחזית לשנה הבאה הורדה.