פישר: "המשבר נמצא בשלבי סיום, אך חוסר הוודאות נותר גבוה"

נגיד בנק ישראל בכנס של קרן המטבע הבינ"ל והבנק העולמי: "כל ידיעה שלילית שמגיעה לשווקים משפיעה בצורה חדה על ההערכות לגבי משך היציאה מהמיתון" ■ יו"ר קרן המטבע: "המשבר לא מאחורינו"

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר טוען היום (א') כי האי ודאות באשר להתאוששות הכלכלית גבוהה ועולה עם כל ידיעה שלילית שמגיעה לשווקים. פישר אמר את הדברים בכנס קבוצת המדינות בה ישראל חברה בדירקטוריון קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי. את הכנס ארגן בנק ישראל ומשתתפים בו גורמים בכירים בעולם הכלכלי, כדוגמת יו"ר קרן המטבע.

"על אף שהמשבר הפיננסי נמצא, ככל הנראה, בשלבי סיום, המיתון בחלק מהמדינות עוד לא הסתיים וחוסר הוודאות לגבי ההתפתחויות הצפויות בכלכלה העולמית נותר גבוה", אמר פישר. "לכן, כל ידיעה שלילית שמגיעה לשווקים משפיעה בצורה חדה על ההערכות לגבי משך היציאה מהמיתון במדינות שונות בעולם".

הנגיד ציין עוד, כי תוכנית הסיוע של האיחוד האירופי בהיקף 750 מיליארד אירו מסייעת לייצוב השווקים, וכי "בכלכלה העולמית ילמדו לקחים חשובים לגבי האופן בו היא גובשה ותיושם".

בכנס השתתף גם דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, שהחמיא למשרד האוצר על רעיון התקציב הדו-שנתי. בעבר, כזכור, מסרה הקרן כי בכוונתה לבחון את הרעיון, והיום אמר שטראוס-קאהן כי מדובר ב"יוזמה שיכולה לשפר את המצב הכלכלי". באותה נשימה הדגיש, כי "המשבר הכלכלי העולמי עדיין לא מאחורינו". נציין עוד כי על אף הביקורת העולמית על ישראל, אף נציג מדינה לא ביטל הגעתו לאירוע.