התקדמות משמעותית במו"מ למכירת תדיראן טלקום

ההתקדמות נרשמה לאחר לחץ כבד שהפעילה אפריקה ישראל, שאף הלינה את משכורות העובדים

התקדמות משמעותית במו"מ למכירת תדיראן טלקום מידי אפריקה ישראל ואבי שקד, לידי עובדי החברה וקבוצת משקיעים בראשות משה כהן. ל"גלובס" נודע כי הצדדים גיבשו מתווה לפיו העובדים יקבלו 49.5% מהמניות, בתמורה לוויתור על חלק מרשת הביטחון שעומדת לרשותם, הנאמדת ב-21 מיליון דולר. קבוצת המשקיעים בראשות כהן תזרים ככל הנראה מספר מיליוני דולרים, תמורת 50.5% מהמניות. כמו כן, הרוכשים מבטיחים לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם העובדים.

המתווה הזה תלוי באישור מצד רשויות המס, שכן העובדים תומכים בו כל עוד רכישת המניות אינה מוגדרת כ"אירוע מס", המחייב אותם בתשלום למדינה. ההסתדרות, שמאגדת את 130 עובדי החברה בפתח תקווה, מקיימת בימים האחרונים מגעים בעניין. גורמים בהסתדרות מסבירים כי מדובר בחלופה הטובה ביותר, שכן אחרת העובדים היו זוכים אמנם בפיצויים מוגדלים, אך החברה הייתה נסגרת וחלקם היה מתקשה להשתלב שוב בשוק העבודה.

ההתקדמות במו"מ נרשמה בעקבות לחץ אינטנסיבי מצד אפריקה ישראל, שמחזיקה באופן ישיר ובאמצעות החברה הפרטית ממורנד 75% מהחברה. אפריקה מעוניינת כבר זמן רב למכור את החברה, ולאחר פיצוץ במו"מ שארע לפני מספר שבועות, היא איימה במפורש ללכת לכינוס נכסים.

ל"גלובס" נודע כי אפריקה הביאה אף להלנת שכרם של העובדים, שלא קיבלו עדיין את משכורות חודש מאי. הלחץ מצד אפריקה הופנה אל מספר גורמים: אבי שקד, שמחזיק 25% מהחברה, הרוכש הפוטנציאלי משה כהן, והעובדים שהתנגדו עד היום לכל עסקה שאינה מבטיחה את ביטחונם התעסוקתי.

לאבי שקד שמורה זכות סירוב ראשונה על כל הסכם למכירת החברה, אולם על פי הערכות הוא אינו צפוי להתנגד. שקד לא היה פעיל בניהול החברה, ועל פי גורמים המקורבים לחברה הוא אף נמנע מלהזרים אליה כספים לאחרונה - זאת בעוד שאפריקה ישראל הזרימה 7 מיליון דולר. נודע כי הערב צפויה להתקיים פגישת מו"מ נוספת בעניין.

תדיראן-טלקום היא יצרן המרכזיות מהמובילים בארץ אלא שהשינויים בשוק והמעבר למרכזיות IP בכל העולם מטיל צל כבד על המשך פעילותה במתכונת הנוכחית. החברה מוכרת את מוצריה בישראל דרך תדיראן-טלקום שירותים, שהיא המפיץ הבלעדי של פתרונות התקשורת שלה בארץ, ובאמצעות משווקים בכל העולם.