ממשיכים להסתבך: מודי'ס הורידה את דירוג יוון לדרגת "זבל"

סוכנות הדירוג חתכה דירוג החוב של יוון לטווח הבינוני ב-4 דרגות ל-Ba1 מ-A3 ■ מריל לינץ': "יוון תגיע לחדלות פירעון ותפנה להסדר חוב" ■ התמתנו העליות בוול סטריט; האירו עצר ההתחזקות מול הדולר

מצבה של יוון ממשיך להיות רעוע. סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס חתכה היום (ב') את דירוג החוב של המדינה לטווח הזמן הבינוני ב-4 דרגות לרמה של Ba1 - רמה של "אג"ח זבל", זאת לעומת רמה קודמת של A3 על רקע משבר החוב אליו נקלעה יוון. תחזית הדירוג נותרה יציבה.

הורדת הדירוג באה לאחר ניתוח של חברת הדירוג את הסיכונים בהם עומדת יוון מול היכולת שלה לעמוד בהתחייבויותיה. קרן הייצוב האירופית בהיקף טריליון דולר סייעה לטענת מודי'ס לנזילות של יוון בטווח המיידי, והצעדים שנקטה המדינה, כולל קיצוצים ותוכנית צנע תרמו אף הם.

נזכיר, כי במאי האחרון הזהירה מודי'ס את המשקיעים כי למרות הסיוע האירופי יוון לא יצאה מטווח הסכנה. מודי'ס הזהירה גם כי דירוג החוב של יוון נתון לתיקונים מטה - וכך אכן קרה.

בתגובה להורדת הדירוג, עליות השערים בוול סטריט נחלשו, והמדדים שעלו מוקדם יותר עד 1.4% נסחרים כעת בעליות מתונות יותר של עד 0.6%. גם האירו שהתחזק מוקדם יותר בשיעור חד מול הדולר מיתן את העלייה ונסחר כעת תמורת 1.2241 דולר לאירו.

רק היום ראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפאנדראו אמר כי הוא יעשה את כל מה שנדרש כדי להוציא את יוון מהמצב הקשה ולהחזיר אותה לצמיחה, ובמספר פעמים בחודשיים האחרונים אמר כי יוון לא תגיע למצב של חדלות פירעון., או למצב בו תזדקק לארגון מחדש של חובותיה.

בראיון לעיתון ספרדי בחודש שעבר, פפנדריאו אמר כי האיחוד האירופי התעכב יתר על המידה בסיוע ליוון. "לקח להם זמן להבין כי מתקפת הספקולנטים בבורסות, המתקשרת לחובותה של יוון ויכולתה לעמוד בהם, היא רק שלב בדרך למתקפה על בורסות ומדינות אחרות, שתאיים על היציבות בגוש האירו", לדבריו.