וול סטריט סגרה יום תנודתי ללא שינוי; נוקיה צנחה 10.7%

נוקיה פירסמה אזהרת רווח ■ BP תממן קרן פיצוי ב-20 מיליארד דולר - המניה עלתה 1.4% ■ ברקע, היו נתוני המאקרו והחדשות מספרד ■ שיא לאפל בהזמנות ה-iPhone ■ סורוס: סיכוי למיתון באירופה ב-2011

יום מסחר תנודתי עבר על וול סטריט. הבורסה עברה מעליות, לירידות, למגמה מעורבת ולבסוף המדדים סיימו ללא שינוי משמעותי. הבורסה מעבר לים חיפשה כיוון וחלק מהמשקיעים מימשו רווחים לאחר החגיגה אמש כשהם ממשיכים לעכל את הנתונים הכלכליים היוצאים חדשות לבקרים, כמו גם את החדשות המדאיגות מספרד. גם אזהרת רווח של נוקיה ותחזית חלשה של פדקס השפיעו על המסחר. מנגד, אפל רשמה שיא בהזמנות המוקדמות ל-iPhone, והשפיעה לטובה על מניות הטכנולוגיה.

באירופה, העיתון הספרדי EI economista דיווח היום על גיבוש חבילת סיוע לספרד עמוסת החובות, וזאת על אף ההכחשות הנמרצות על ידי שרת האוצר הספרדית בסוף השבוע. לפי הדיווח, האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומשרד האוצר של ארה"ב מגבשים חבילת אשראי לספרד בהיקף של של 250 מיליארד אירו (335 מיליארד דולר), אשר תשמש אותה במקרה שלא תצליח לגייס הון בשווקים בריביות סבירות, ממש כמו במקרה של יוון.

בחזרה לארה"ב. לייל גרמלי, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, טוען כי ה'פד' עלול להוריד את תחזיות הצמיחה של ארה"ב לשנים 2010-2011 בעקבות הירידה בביקושים למוצרים אמריקניים והחמרה בשוקי האשראי עקב משבר החוב האירופי. בשבוע הבא תכונס ועדת השוק הפתוח של ה'פד' במסגרת החלטת הריבית המתקבלת אחת ל-6 שבועות. בישיבה הקודמת שנערכה באפריל, העלו חברי הוועדה את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-3.2-3.7% השנה והותיר את התחזיות לשנים 2011-2012 ללא שינוי, אולם מאז החריף משבר החובות וכלכלנים ברחבי העולם תמהים באשר להשפעה הצפויה על כלכלת ארה"ב.

מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם PIMCO, ביל גרוס (Bill Gross), אמר היום בראיון לרשת CNBC כי הוא מתחיל לעשות מהלכים לכניסה למניות. "אנחנו נכנסים לשוק המניות, נקודה", ציין גרוס. "אנחנו מזהים כי כי השוק הגלובאלי אינו רק מוטה אג"ח אלא גם למניות יש מקום, ותמיד היה להם". עוד הוסיף גרוס כי "מניות החברות, בהקשר של תמחור, נסחרות במכפילי רווח נמוכים מאוד בראייה היסטורית ואפילו, בכמה מקרים, מתומחרות במחירים כמעט בטוחים כמו אג"ח ממשלתיות".

בזירת המאקרו פורסמו היום לא מעט נתונים. התפוקה התעשייתית עלתה ב-1.2% בחודש מאי - מעבר לציפיות שעמדו על 0.8%. התחלות הבנייה ירדו ב-10% בחודש מאי והסתכמו ב-593 אלף במספר. בשוק ציפו ל-630 אלף התחלות בנייה, כך שהנתון אכזב. גם נתון אישור הבנייה יצא מתחת לציפיות שהראה על 570 אלף אישורים. (לריכוז נתוני המאקרו של היום - לחצו כאן)

נוקיה מזהירה, BP תממן פיצוי ב-20 מיליארד דולר ותשהה דיבידנדים

בריטיש פטרוליום הסכימה לממן קרן ייעודית בהיקף 20 מיליארד דולר, לניקוי מפרץ מקסיקו מדליפת הנפט הענקית מן הבאר שלה, ולפיצויים על הנזק האדיר שנגרם מהדליפה. החברה גם הודיעה כי תשהה את חלוקת הדיבידנדים שתוכננה לשנה הנוכחית.

נוקיה צנחה. ענקית הטלפונים הסלולאריים פרסמה היום אזהרת רווח לרבעון השני על רקע התגברות התחרות, בעיקר בסגמנט המכשירים החכמים. נוקיה ציינה בנוסף כי הקריסה בערך האירו מול הדולר ומטבעות אחרים, הכבידו על תוצאותיה ברבעון החולף.

ענקית המשלוחים, חברת פדקס , דיווחה היום על רווח של 419 מיליון דולר, 1.33 דולר למניה, ברבעון שהסתיים במאי. הכנסות החברה גדלו בכ-20% לרמה של 9.43 מיליארד דולר. לשנת העסקים החדשה צופה הנהלת החברה רווח של 4.5-5 דולר למניה לעומת צפי אנליסטים ל-5.05 דולר למניה.

אפל רשמה עלייה בעקבות המלצות אנליסטים וכן לאחר שהחברה מסרה היום כי קיבלה הזמנות מוקדמות של כ-600 אלף מכשירי אייפון 4 עוד בטרם החל השיווק - יותר משצפתה החברה, מה שהביא לחנויות המקוונות לקרוס מהעומס.

קוקה קולה אנטרפרייזס הודיעה כי היא צופה עלייה של 12% ברווח למנייה השנה.

מניית טבע ננעלה בעלייה, יום לאחר שהחברה השלימה בניו-יורק גיוס ענק בהיקף של כ-2.5 מיליארד דולר. הביקושים בהנפקה הסתכמו ביותר מ-6 מיליארד דולר.

כלכלני בית ההשקעות צ'רדן קפיטל ממשיכים בסיקור הצמוד ליצרנית השבבים ממגדל העמק, חברת טאואר ג'אז . האנליסטים של צ'רדן "מרגישים בנוח ובטוח" עם תחזית המכירות של 123-128 מיליון דולר לרבעון השני וכן תשיג מכירות גבוהות מ-500 מיליון דולר בשנת 2010 ביחד עם EBITDA של כ-160 מיליון דולר. מכירות טאואר ברבעון הראשון גברו על מכירות וונגארד שהייתה המובילה בשוק יצרניות השבבים בטכנולוגיות ייחודיות. טאואר-ג'אז, לכן, היא כעת יצרנית השבבים בטכנולוגיות ייחודיות מספר 1 בעולם.