זהירות: ניסיון לעקוץ את לקוחות אורנג' באמצעות SMS מטעה

לקוחות אורנג' קיבלו השבוע SMS המודיע להם כי זכו ב-350 אלף ליש"ט "מטעם ORANGE PROMO הבריטי", וכי עליהם לשלוח את "קוד המזל" למייל מסוים ■ פרטנר: "להודעה או לשולחיה אין כל קשר לחברה"

בני הזוג ש', לקוחות אורנג', קיבלו השבוע למכשיריהם הסלולריים הודעת טקסט מוזרה למדי. ההודעה נשלחה ממספר טלפון עם קידומת אנגלית, וזה לשונה (בתרגום מאנגלית): "ברכות!! המספר הסלולרי שברשותך זיכה אותך ב-350 אלף ליש"ט מטעם 2010 ORANGE PROMO הבריטי. לקבלת הפרס שלח את קוד המזל OR-T55 למייל שכתובתו: orangeclaims2@live.com".

מבדיקת "גלובס" עולה כי לפני חודשים ספורים היה "גל" נוסף של צרכנים שקיבלו את ההודעה האמורה, וכי לא מדובר בלקוחות של אורנג' בלבד.

צרכנים שהשיבו למייל דיווחו כי קיבלו מענה ובו פירוט על מהות הפרס ועל הצעדים שעליהם לבצע בכדי לזכות. חלקם טענו כי מדובר בוואריאציה של ה"עוקץ הניגרי", לפיה ה"זוכה" מתבקש לשלם מקדמה על חשבון סכום גדול יותר שבו יזכה בעתיד. מדובר בהונאה המפילה רבים בפח.

שיטוט בגוגל מעלה כי ההודעה נשלחה גם למנויים סלולריים בארצות רבות.

דוברת פרטנר מדגישה כי אין להודעה או לשולחיה כל קשר לחברת פרטנר, וכי החברה פנתה למחלקת האבטחה של אורנג' בריטניה לבדיקת ההודעה ומהותה.