דור-אלון תשקיע 40 מיליון שקל בשדרוג חנויות הנוחות אלונית

תפתח עד סוף השנה 5 חנויות אלונית נוספות בתחנות הדלק ו-10-15 סניפים בקיבוצים ובמושבים ■ תרחיב את פעילות הרשת בתחומי הנון-פוד ומוצרי צריכה ירוקים ואקולוגיים ותקים עמדות Foto Bar לפיתוח תמונות מהסלולר

קבוצת דור-אלון תשקיע 40 מיליון שקל בשדרוג 60 מחנויות הנוחות אלונית ובהשקת שפה תקשורתית חדשה. 5 מיליון שקל נוספים יושקעו בקמפיין שילווה את המהלך באמצעות משרד שטרית מדיה גרופ ותחת הסלוגן: "אלונית - משהו טוב מתחיל".

לדברי מנכ"ל דור-אלון תפעול, עודד בלום, שדרוג חנויות הנוחות יכלול גם שדרוג של חדרי השירותים במתחמי תחנות הדלק.

רשת אלונית מונה היום 132 סניפים. 11 סניפים פועלים תחת המותג אלונית בתוך מתחמי תחנות הדלק, 8 סניפים פועלים כמינימרקט תחת המותג "סופר אלונית", ו-13 סניפים הם חנויות כלבו בקיבוצים הפועלות תחת המותג "אלונית בקיבוץ ובמושב".

ההערכות הן כי מחזור המכירות השנתי של אלונית (ללא סניפי "סופר אלונית") עומד על כ-330 מיליון שקל בשנה. מכר זה אינו כולל גם את מכר הסיגריות המתבצע באמצעות מכונות אוטומטיות של חברה חיצונית. בשנת 2009 רשמה הרשת גידול של כ-15% במכר חנויות זהות.

עד סוף השנה הנוכחית תפתח הקבוצה 5 חנויות אלונית נוספות בתחנות הדלק ובין 10 ל-15 סניפים נוספים בקיבוצים ובמושבים.

המהלך הנוכחי שנוקטת הרשת כולל הרחבת פעילות הרשת בתחומי הנון-פוד ומוצרי צריכה ירוקים ואקולוגיים וכן הרחבת השירותים לעמדות לגלישה באינטרנט ועמדות Foto Bar לפיתוח תמונות דרך הסלולר.

"אנחנו מכוונים ל-ONE STOP SHOP עם מגוון רחב של מוצרי מזון, נון-פוד ושירותים, אם כי אנחנו מודעים למגבלות של גודל החנויות", אומר בלום.

לדברי בלום, סל הקנייה הממוצע ברשת עומד על 24 שקל ללקוח בכל 3 הפורמטים: אלונית, סופר אלונית ואלונית בקיבוץ ובמושב. סל הקנייה בסניפי אלונית בלבד עומד על 20 שקל (לא כולל סיגריות). בלום צופה כי סל הקנייה ברשת יגדל השנה ב-5%-10% וירשום גידול דומה נוסף בשנת 2011.

לפני כשנה השיקה קבוצת אלון את מועדון הלקוחות YOU. בלום אומר כי כיום 12% מהרכישות ברשת מתבצעות על-ידי חברי המועדון, וכי שיעור זה צפוי לעלות ל-25% עד סוף 2011.

בדור-אלון, כמו בחברות הדלק האחרות, מקווים כי פדיונות חנויות הנוחות יפצו בעתיד על השחיקה במרווחי הדלק.

"חנויות הנוחות הופכות להיות מקדם המכירות של הדלק. הדלק הופך לאט-לאט להיות הדבש שמכניס את הלקוחות לחנויות הנוחות, אבל עדיין בדלק בישראל מרוויחים. יש חברות דלק ששמו את הדלק בצד ומדברות רק על מותג חנויות הנוחות. אנחנו רואים את שניהם יחד. אין ספק שלפז יש הכי הרבה נקודות מכירה, אבל בניתוחים שלנו, כשאנחנו בוחנים מכירה פר חנות, אנחנו מוכרים הכי הרבה", אומר בלום.