למרות יוזמות מתחרות, מארגני פסטיבל הפרסום בקאן רגועים

קשיים אובייקטיבים כמו מיתון, פגעי טבע ואי-שקט פוליטי אינם מרתיעים יוזמות חדשות של תחרויות פרסום

בחינת מספר העבודות שהוגשו השנה לפסטיבל הפרסום בקאן מגלה כי חלה ירידה בכמות ההגשות, אך תופעה זו אינה ייחודית לפסטיבל האריות.

גם מספר המועמדויות בתחרות היוקרתית ביותר בבריטניה, D&AD, ירד השנה ב-3.6% השנה - אחרי נפילה של 17% בשנה שעברה; מספר המועמדויות בתחרות אל סול (El Sol), המכסה את ספרד ואת אמריקה הלטינית, ירד ב-9% אחרי הצניחה בת 33% בשנת 2009; ומספר המועמדויות בפסטיבל המזרח-תיכוני של קאן ליונס עצמה, דובאי לינקס, צנח כמעט ב-30%.

"הבעיה היא למצוא את תחרויות הפרסים שצוותי הקריאייטיב והלקוחות מכבדים", אומר בכיר ב-TBWA, "יש פשוט יותר מדי תחרויות".

מלבד הכלכלה הרעועה עדיין ומדיניות הגשת המועמדויות הזהירה יותר, פגעו במעגל הפרסים גם אסונות טבע ואי-שקט פוליטי. ענן העשן הוולקאני שכיסה את אירופה חיסל את רשימת הדוברים בפסטיבל המדיה בוולנסיה בספרד, וצמצם דרסטית את מספר המשתתפים בו; הוא אף מנע משופטים רבים מלהגיע לפסטיבל D&AD בלונדון.

בעיות פוליטיות

תחרות הפרסים האזורית של אסיה, AdFest, שנערכת בדרך-כלל בעיר פטאיה שבתאילנד, התבטלה השנה בגלל אי-השקט הפוליטי במדינה. מארגני הפסטיבל ניסו להציל לפחות את מקטע חלוקת הפרסים על-ידי דחייתו למועד מאוחר יותר וניהולו בעיר טוקיו, אבל המארגנים התאילנדים לבסוף לא יכלו לקבל ויזה למדינה, אחרי שהשגרירות היפנית בתאילנד נסגרה בצל המאורעות.

אבל תחרויות פרסים חדשות ממשיכות לצוץ. פסטיבל הפרסום הבינלאומי של פראג התחיל את דרכו השנה. אמנם מקור מחצית מ-385 המועמדויות שם בצ'כיה, אך הפסטיבל מנסה לבדל את עצמו בעזרת פרסים בקטגוריות מוזרות כגון "הפרסומת הטובה ביותר לבירה".

ואולם, נדמה כי התוכנית המוזרה ביותר שייכת למארגן הפסטיבלים פטריק פרארה, המתכוון ליצור פסטיבל שייקרא "פרסי הפרסום הגלובלי", וייערך, מכל המקומות בעולם, דווקא בתאילנד.

הדבר לא צפוי להזיז את מארגני הפסטיבל בקאן משלוותם. סערה דמוית צונאמי אמנם סחפה את החופים המלאכותיים שהוקמו מול שדרות קרואזט, שם מבלים באי הפסטיבל את מרב זמנם במלונות הפאר, בבארים ובארמון הפסטיבלים, אבל המארגנים דאגו להוביל לשם חול חדש במשאיות מיוחדות ולבנות מחדש את קו החוף לפני פתיחת האירוע.