חוק השידורים: הסעיפים מעוררי המחלוקת יישארו בנוסח החדש

למרות פיצול חוק השידורים - הסעיפים הנוגעים לנושא הגנות הינוקא ולנושא כספי ה"ביד", שעוררו סערה בדיונים בוועדת הכלכלה, יישארו בחוק המתייחס רק למעבר לרישיונות המתגבש במשרד התקשורת

למרות פיצול חוק השידורים, נדמה כי הסעיפים מעוררי המחלוקת נותרו בו. ל"גלובס" נודע כי נושא הגנות הינוקא ונושא כספי ה"ביד", שעוררו סערה בדיונים בוועדת הכלכלה, יישארו בחוק המתייחס רק למעבר לרישיונות המתגבש במשרד התקשורת.

כפי שזה נראה כעת, במשרד האוצר ובמשרד התקשורת נוטים להשאיר את הסעיפים המדוברים גם בחוק החדש.

על-פי הסכמה בין משרד התקשורת למשרד האוצר, הוחלט כי גם גופים חדשים שיקבלו את האפיקים 2 ו-10 יקבלו הגנות ינוקא שיינתנו לגופים חדשים בשוק. מדובר בסעיף אליו מתנגדים היוצרים, הזכייניות והרשות השנייה.

גם הסעיף שאומר כי כספי ה"ביד" שיועברו במכרז על האפיקים יועברו לקרנות אשר אינן מנוהלות עלידי הרגולטור, זוכות להתנגדות רחבה, והוא צפוי להיות חלק מהחוק החדש.

באחרונה ערכו משרדי האוצר והתקשורת פגישת עבודה משותפת באשר לגיבוש הצעת החוק שתתייחס למעבר מזיכיונות לרישיונות, באופן נפרד מיתר הרפורמה שהונחה בהצעת חוק שהאוצר משך מדיוני וועדת הכלכלה של הכנסת.

בתוך כך נערכים במשרד האוצר להכניס את החלק הנוסף של הרפורמה - המתייחס לחבילה הצרה - אל חוק ההסדרים. זאת כאשר אין כוונה לפי שעה להכניס גם פרסום בכבלים ובלוויין, לאור התנגדות המחוקקים לנושא.

על-פי המתווה המתגבש, לא יתקיים פיקוח על מחיר החבילה הצרה, כל עוד לא יאושרו פרסומות בכבלים ובלוויין, אולם הגופים יחויבו להציע חבילות בנות 7 ערוצים בלבד. כמו כן, נבחנת האפשרות להפריט את מערך ה-DTT ולאפשר את הרחבתו, כאשר בעלים שונים במערך יוכלו להוסיף ערוצים משלהם.

במשרד האוצר אישרו את הדברים. ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.