ג'ורג' סורוס: קיים סיכוי גבוה למיתון באירופה בשנה הבאה

סורוס: "הליקויים המובנים בגוש רק החמירו לאחרונה בעקבות הטיפול במשבר" ■ גורו השקעות אחר, ג'ים רוג'רס: קניתי את האירו, הנפט מהווה הזדמנות

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס ממליץ להשקיע בנפט. בראיון לרשת CNBC אמר רוג'רס כי ההתפתחויות במפרץ מקסיקו וחוסר היכולת של BP לבלום את הדליפה במתקן הקידוח יובילו כפי הנראה להגבלות על הקידוחים במים העמוקים במפרץ כך שההיצע יצטמצם ולכן מחיר הנפט יעלה.

בנוגע לאירופה אמר רוג'רס כי אכן הוא השקיע באירו, כפי שאמר שיעשה. "רכשתי את האירו ביום שישי וביום שני, אינני יודע אם מדובר בתיקון או שהתחזקות המטבע מייצגת משהו יותר בסיסי לטווח ארוך", אמר.

גורו השקעות אחר, ג'ורג' סורוס, אמר היום כי יש סיכוי גבוה מאוד שגוש האירו יקלע למיתון בשנה הבאה ולאחריו יגיעו שנים של קיפאון. זאת, בעקבות תגובת קובעי המדיניות למשבר החובות של גוש האירו. "הליקויים המובנים בגוש רק החמירו לאחרונה בעקבות הטיפול במשבר. היעדר מנגנון תיקון או תנאים המאפשרים למדינות מסויימות לעזוב את הגוש עלולים להוות נקודת חולשה קטלנית ולהביא לפירוקו של הגוש בשנים הקרובות", אמר סורוס.

האירו, אגב, נסחר כעת בירידה קלה של 0.05% לרמה של 1.2317 דולרים למרות הידיעות שהתפרסמו היום בנוגע לחבילת החילוץ לספרד.

העיתון הספרדי EI economista דיווח על גיבוש חבילת סיוע לספרד עמוסת החובות, וזאת על אף ההכחשות הנמרצות על ידי שרת האוצר הספרדית בסוף השבוע. לפי הדיווח, האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומשרד האוצר של ארה"ב מגבשים חבילת אשראי לספרד בהיקף של של 250 מיליארד אירו (335 מיליארד דולר), אשר תשמש אותה במקרה שלא תצליח לגייס הון בשווקים בריביות סבירות, ממש כמו במקרה של יוון.

העיתון מתבסס על מקור המקורב לנושא, אשר נכח בדיונים עם קרן המטבע הבינלאומית. מחרתיים ייפגש יו"ר קרן המטבע דומיניק שטראוס-קהאן עם ראש ממשלת ספרד לואיס זפאטרו במדריד על מנת לדון במצב הכלכלי.