ארגון ה-IHH: "משפחות השהידים יהיו על המשט הבא לעזה"

ראש הארגון הטורקי-איסלאמי הקיצוני שארגן את המשט הראשון לעזה חושב על הפרובוקציה הבאה ■ באתר האינטרנט של חמאס הוא אומר: "איני יכול לנקוב במועד ליציאת המשט הבא, אך העניינים מוכנים"

"כל משפחות השהידים מהמשט הראשון לעזה רוצות ליטול חלק במשט הבא" - כך אומר בולנט ילדרים, ראש ארגון ה-IHH, הארגון הטורקי-איסלאמי הקיצוני שעמד מאחורי האירועים האלימים במשט האחרון לעזה.

בראיון מיוחד לאתר האינטרנט של החמאס, מדגיש ילדרים - שהיה עצמו על ספינת ה"מרמרה": "אנשים עוצרים אותי ברחוב ומבקשים ממני לרשום את שמותיהם למשט הבא".

את ילדרים ראיין שליח אתר האינטרנט של החמאס לטורקיה, באחד מבתי הקפה באיסטנבול. "איני יכול לנקוב במועד מדויק ליציאתו של המשט הבא, אך כל העניינים הכרוכים בכך מוכנים", הוא אומר.

"בחודשים הקרובים ניתן הזדמנות לפעילות דיפלומטית בנושא הסרת המצור מעל עזה. אם תוכנת סחורה לרצועה, ותושבי עזה יוכלו לנוע בחופשיות - ייפסקו המשטים. לישראל או לשום גוף אחר אין את הזכות להטיל מצור ימי על עזה", הוסיף.

"בכירים בטורקיה ובמדינות ערב רוצים ליטול חלק במשט הבא. הפעם מספר המשתתפים יהיה גבוה יותר, וממדינות שונות בעולם", אומר ראש ה-IHH, ומוסיף על הדיווחים לפיהם ראש ממשלת טורקיה רג'ב טאיפ ארדואן ייטול עצמו חלק במשט: "איני יודע על כך".

עם זאת, ילדרים רומז כי במידה שייצא משט נוסף לעזה, ייתכן כי התגובה להשתלטות על הספינה תהיה שונה. "ננהג בהיגיון ובאומץ לב", הוא אומר.

"החיילים עינו את הפצועים ללא יוצא מן הכלל"

ראש ארגון ה-IHH התבקש גם לשחזר את מה שאירע בהשתלטות: "ראינו כי החיילים רצו להרוג אנשים מסוימים, אך הם לא הצליחו לעשות זאת. הם רצו להרוג את השייח' ראאד סלאח".

על השעות שלאחר ההשתלטות על הספינה אמר: "החיילים עינו את הפצועים ללא יוצא מן הכלל. לאחר מכן הגישו לנו מסמכים בהם נדרשנו לערוב לכך שלא נגיש תביעה נגד ישראל. הם איימו כי מי שלא יחתום לא ישוחרר".

עם זאת, הדגיש ילדרים: "אנחנו מתכוונים להגיש תביעה נגד ישראל. עורכי הדין עובדים על כך. נתבע אותה - בין אם זה יהיה בבית דין בטורקיה ובין אם במדינות אחרות".