"אפקט הסתבכות BP": אנאדרקו סופגת הורדת דירוג קשה

סוכנות מודי'ס הורידה את דירוג החברה לרמות של זבל ■ אנאדרקו בעלת 25% בשדה המריבה בו פועלת BP ■ "הורדת הדירוג מאוד מאכזבת ומפתיעה, במיוחד לנוכח התפקיד המוגבל שיש לאנאדרקו כמשקיע לא פעיל"

"BP היא שזו שצריכה לשאת בתוצאות של תהליך קבלת החלטות פזיז; העדויות בשטח מוכיחות כי היה ניתן למנוע את הטרגדיה", כך אמר אמש מנכ"ל אנאדרקו , ג'ים האקט בתגובה לכך שסוכנות מודי'ס הורידה את דירוג החברה לרמות של זבל.

BP דחתה מיד את כל ההאשמות של אנאדרקו בעלת 25% בשדה המריבה בו פועלת BP. "הורדת הדירוג מאוד מאכזבת ומפתיעה, במיוחד לנוכח התפקיד המוגבל שיש לאנאדרקו כמשקיע לא פעיל בשדה הבאר".

החברה הוסיפה כי היא מבינה את החשש של מודי'ס, אלא כי זה עדיין מוקדם מדי להוריד את דירוג החברה. "ננקוט בצעדים מה המתאימים כדי להגן על בעלי המניות שלנו וכן נפעל במלוא המרץ כדי להחזיר את מעמד הדירוג שלנו בסוכנות".

נזכירה כי מוקדם יותר השבוע סוכנות פיץ' הורידה את דירוג האשראי של BP לרמה של BBB מרמה של AA. הסוכנות עוד מסרה כי היא שינתה את תחזית הדירוג של BP לשלילית, זאת כאשר החברה ממשיכה בניסיונותיה לבלום את אסון דליפת הנפט הגדול ביותר בתולדות ארה"ב, "האסון שלא נראה כמותו" כפי שתיאר אותו אתמול הנשיא אובמה.