שוק העבודה מטריד את אובמה; תוקף את המפלגה הרפובליקנית

נשיא ארה"ב אמר כי המפלגה הרפובליקנית "עושה את החיים קשים" לאלה המובטלים ולמחפשי המשרות ללא התערבות פדראלית ■ אובמה הביע דאגתו הרבה מדחיית הצעת החוק בסנאט, אשר הייתה אמורה, בין היתר, לחדש תמריצי המס למעסיקים

שוק העבודה הקשה בארה"ב אינו עניין חדש ודו"ח התעסוקה לחודש מאי, שפורסם בתחילת החודש, אשר הצביע על הוספה של 431 אלף משרות בלבד לעומת צפי ל-521 אלף משרות, רק חיזק את העובדה.

אמש (שבת) התבטא נשיא ארה"ב, ברק אובמה בצורה חריגה באומרו כי המפלגה הרפובליקנית "עושה את החיים קשים" לאלה המובטלים ולמחפשי המשרות ללא התערבות פדראלית. אובמה אמר את הדברים על אף ניסיוניותיו המוצהרים ליצור חיץ בינו וממשלו לבין "הפוליטיקה הקודרת והמוכרת" בוושינגטון.

בסיומו של שבוע מוצלח מבחינת הממשל, במסגרתו הודיעה BP, האחראית לכתם הנפט הענק במפרץ מקסיקו, כי תקים קרן פיצויים בגובה 20 מיליארד דולר, בחר אובמה להתמקד בעבודה אותה טרם סיים.

אובמה הביע דאגתו הרבה מדחיית הצעת החוק בסנאט, אשר הייתה אמורה לספק כספים רבים נוספים למובטלים בצורה לדוגמה של חידוש תמריצי המס למעסיקים.

"אם המכשול הזה יימשך, המובטלים האמריקניים יראו את ההטבות שלהם נפסקות", ציין אובמה. "מורים וכבאים יאבדו את משרותיהם ומשפחות תשלמנה יותר לבית הראשון שלהם. אנחנו מבקשים רק הצבעה אחת - העם האמריקני ראוי לה", הוסיף אובמה.

ראש הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מק'קונל (Mitch McConnell) אמר כי "האמריקנים רוצים לראות כי אנחנו רציניים במאמצים להוריד את רמות החוב הממשלתי, אז הנשיא ועמיתיו בקונגרס צריכים להפיל החלטה: הם יכולים להצביע להורדת הגירעון או שהם יכולים לנעול מרפקיהם ולחפור בור חוב יותר עמוק".