אזהרת רווח לעמיעד: "המיתון הגלובלי פוגע בתחום ההשקיה"

הכנסות החברה צפויות לעמוד על 37 מ' ד' - בדומה להכנסות במחצית המקבילה אשתקד *למרות האזהרה, היו"ר טל ישועה יקבל העלאת שכר משמעותית

עשרה ימים לפני תום הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה, פותחת עמיעד מערכות את עונת אזהרות הרווח של החברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון הבריטי.

עמיעד מספקת כיום פתרונות סינון לשני תחומים - עם מערכות לטיפול במי ביוב שנועדו להשקיית גינות וגנים וטיפול במי השקיה עבור חממות, ומערכות לקירור טורבינות כוח בעזרת מים, דרך מתקני התפלה וכלה במסננים לאסדות קידוח נפט. לאחרונה השלימה החברה את רכישת המתחרה הישראלית Arkal, וזו הרחיבה את הפעילות של עמיעד בתחום ההשקיה, שתלוי באופן משמעותי במצב ענף החקלאות.

ביום חמישי האחרון פרסמה עמיעד את המועד בו תתקיים האסיפה הכללית של החברה, ובמסגרת ההודעה פירטה על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של השנה, שלא טמנו בחובן בשורות חיוביות. הכנסות החברה בתקופה לעיל יעמדו על 37 מיליון דולר (בדומה לתקופה המקבילה אשתקד), ואלו כוללות תרומה של 6 מיליון דולר מפעילות ארקל (שתוצאותיה מאוחדות החל ממאי).

במילים אחרות - עמיעד אינה צומחת ואף נסוגה אחורה. לדבריה הגורם העיקרי לכך הוא המיתון הגלובלי המתמשך, שפוגע בעיקר בתחום ההשקיה ובפרויקטים תעשייתיים בארה"ב. לכן, ההכנסות והרווח הנקי יהיו נמוכים מתחזיות קודמות של החברה (שלא נקבה במספר לרמת הרווח הנקי המעודכנת). עם זאת, עמיעד מצפה לשינוי מגמה במחצית השנייה של השנה.

איבדה 6% ביומיים

כך או אחרת, ציבור המשקיעים לא ראה בחיוב את הודעת החברה, ובמהלך שני ימי המסחר האחרונים איבדה מנייתה 6% בקירוב והיא נסחרת כיום לפי מחיר של 208.5 פני, המשקף שווי חברה של 59 מיליון דולר - עלייה של 39% בשנה האחרונה.

מלבד עדכון מצב פעילותה, פירטה עמיעד אילו החלטות יועמדו להכרעה בפני בעלי המניות, ואחת מהן היא שיפור תנאי שכרו של היו"ר, טל ישועה - החלטה שעיתויה נראה בעייתי לאור התוצאות הצפויות של החברה. ישועה מקבל כיום שכר חודשי של 27,300 שקל, ודירקטוריון עמיעד מעוניין להעניק לו העלאה בשיעור חד של 65%, ולקבוע את שכרו החודשי על 45 אלף שקל רטרואקטיבית, החל מינואר השנה (שכר שנתי של 540 אלף שקל). בנוסף, מבקש הדירקטוריון לאשר לישועה בונוס של 250 אלף שקל בגין ביצועי החברה אשתקד.