פסטיבל קאן: 9 עבודות בגמר לשלמור, 3 לאדלר, 3 למקאן ו-1 לבאומן

מדובר בעבודות מרשימות השורט ליסט שפורסמו עד כה ■ שלמור-אבנון-עמיחי מועמד ל"אריות" ב-6 קטגוריות ■ עבודות של מקאן-אריקסון עלו לגמר בקטגוריית הפרומו והמדיה ■ אדלר-חומסקי עלה לגמר בקטגוריית הפרינט

בעוד עשרות פרסומאים ישראלים עושים את דרכם לצרפת, לפסטיבל הפרסום בקאן, הבוקר (ב') כבר הוכרזו מועמדויות בקטגוריות השונות (פיינליסטים).

אמנם השנה נשלח מישראל מספר חסר תקדים של עבודות, אך במקביל סך העבודות שנשלחו ממשרדי פרסום בעולם עלה גם כן, מה שלא מקל על התחרות.

ניכר כי השנה נעשה בתעשייה המקומית מאמץ מיוחד להשתלב בפסטיבל ולחזור הביתה עם פרסים.

מבין כל המשרדים המייצגים את ישראל, מוביל היום שלמור-אבנון-עמיחי את רשימת הפיינליסטים עם נתון מכובד של 9 עבודות. עד היום לא נרשם היקף כזה של מועמדויות למשרד ישראלי. גדעון עמיחי אמר ל"גלובס" כי "מדובר בהתרגשות עצומה ובכבוד גדול למשרד".

יצוין כי העבודות שזיכו את שלמור-אבנון-עמיחי במועמדויות התברגו בקטגוריות שונות של התחרות: פרינט, דיירקט, פרומו, חוצות, רדיו ומדיה. זוהי גם הפעם הראשונה שבה עבודה ישראלית זוכה במועמדות בקטגוריית החוצות.

העבודות שעלו לגמר הן: בפרינט - מודעה לגטי אימג'ס תחת הכותרת :Inspiring Brands since 1974; בחוצות - קמפיין הפרו-בונו "שולחנות ריקים" לעמותת "לתת"; במדיה - קמפיין SIDA, קמפיין לאופטלגין (במסגרתו במהלך משחקי ליגת האלופות בכל פעם ששחקן נפצע עלה אימג' של אופטלגין לכאבים חזקים) וכרטיסיית החורים בשיניים עבור משחת השיניים אלמקס; בקטגוריית הרדיו מועמדת הפרסומת ל-SIDA; בדיירקט גם כן לקמפיין "שולחנות ריקים" של ארגון "לתת"; ובקטגוריית הפרומו - שוב - כרטיסיות אלמקס.

3 קמפיינים של מקאן-אריקסון עלו גם כן לשלב הגמר, בשתי קטגוריות. בקטגוריית הפרומו עלו קמפיין הלבבות השבורים לתנובה, שנעשה בשיתוף עם אתר ההיכרויות ג'יי דייט והציע מעדן מתוק למי שלא מצא אהבה או שלבו נשבר. עבודה שנייה שעלתה לגמר היא לאופטיקנה, במסגרתה נקנו כתובות אינטרנט דומות לאלה של אתרים מוכרים, כך שמי שהקליד את הכתובת בטעות הגיע לאתר שהציע לו קופון הנחה למשקפיים. קמפיין מעדני החלב של תנובה עלה לגמר גם בקטגוריית המדיה.

אדלר-חומסקי&ורשבסקי מציגים 3 מודעות מאותה סדרה לצבר תיירות, שעלו כפיינליסטיות בקטגוריית הפרינט. באומן-בר-ריבנאי רושם הישג עם הקמפיין זוכה הקקטוסים לעמותת "בקול".