מחקר: האסטרטגיה המנצחת - הפוך מהמלצות האנליסטים

מחקר של "בלומברג": המניות שהניבו את התשואות הגבוהות ביותר השנה בוול סטריט הן אלה שהיו הכי פחות מומלצות על ידי האנליסטים ■ הסיבה: הערכות שהצמיחה במשק האמריקני תהיה חלשה

המניות שהיו הכי פחות מומלצות על ידי אנליסטים בוול סטריט בסוף 2009 ותחילת 2010 הן אלה שהניבו מתחילת השנה את התשואות הגבוהות ביותר. כך על פי מחקר שערכה סוכנות "בלומברג".

הסיבה: הערכות שהצמיחה במשק האמריקני תהיה חלשה ולכן כדאי להשקיע בחברות ומניות שאמורות לתפקד היטב גם בתנאים של מיתון או צמיחה חלשה (כמו תעשיות בטחוניות, קמעונאות מוצרי בסיס, תרופות, תעשיות מזון, חברות שירותי תקשורת) ולא במניות שיהנו מצמיחה חזקה.

כך למשל, מניית האנטינגטון ברנשיירס , בנק מקומי באוהיו, קיבלה פי 2 המלצות "מכירה" לעומת "קניה" בסוף 2009 והניבה השנה תשואה של 66%, מקום רביעי במדד ה-S&P 500. מניות קודאק וסונוקו הניבו השנה תשואה של יותר מ-20% למרות שכ-30% מהאנליסטים שסיקרו אותן המליצו להיפטר מהמניות בתחילת השנה.

"המניה הטובה ביותר להשקעה היא זו שמרבית האנליסטים ממליצים למכור אותה אולם אתה, בתור משקיע, רואה שיש בה התחלה של שינוי לטובה", אומר תומאס ווילסון מחברת Brinker Capital בפנסילבניה.

כאמור, בתחילת השנה המניות הכי מומלצות על ידי מרבית האנליסטים היו אלה שצפויות לתפקד היטב בכל סביבה כלכלית, כמו קולה קולה. מניית ענקית המשקאות הקלים רשמה השנה תשואה שלילית של 8% למרות ש-14נליסטים המליצו עליה "קניה" בדצמבר ורק 1 "מכירה".

ענקית התרופות פייזר רשמה מתחילת השנה ירידה של 16% למרות ש-81% מההמלצות שקיבלה היו "קניה".

הסקטור שקיבל הכי הרבה המלצות מכירה באופן יחסי, 17% מסך ההמלצות, היה בנקים להלוואות ומשכנתאות. מדד הסקטור השאיר מאחור את ה-S&P 500 השנה, עם עליה של 12% בהובלת בנק ציון שזינק ב-87%.