בצל החקירות: דני דנקנר מסיים את תפקידו כמנכ"ל אריסון השקעות

דנקנר נחקר לאחרונה בשתי פרשות: פרשת הקרקעות של חברת המלח בעתלית, בה הוא חשוד במתן שוחד, ופרשת האשראי בבנק הפועלים ■ דנקנר: "לאחר בירור כל העובדות יוכח ניקיון כפיי" ■ אריסון: "אנו נפרדים באהבה ובחברות"

דני דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים , מסיים את תפקידו כמנכ"ל אריסון השקעות - כך נודע ל"גלובס". היו"ר אפרת פלד תכהן לעת עתה כמנכ"לית זמנית של הקבוצה.

דנקנר נחקר בחודשים האחרונים בגין שתי פרשות אליהן נקשר שמו: פרשת הקרקעות של חברת המלח בעתלית ופרשת מתן האשראי בבנק הפועלים. הוא אף נעצר בפרשת הקרקעות ושוחרר כעבור 10 ימים.

בהודעתו ציין דנקנר כי הוא החליט לסיים את תפקידו "בעקבות הסערה שנוצרה", תוך שהוא מתייחס כמובן לחקירות. לדבריו, "החקירות אינן מאפשרות לי להקדיש את מלוא מרצי וזמני למשימות המוטלות עליי במסגרת תפקידי".

דנקנר ציין כי בשיחות שקיים עם שרי אריסון הוא הבהיר לה כי "אין שום יסוד לדברים שפורסמו בקשר אליי, וכי אין לי ספק כי לאחר בירור יסודי של כל העובדות יוכח ניקיון כפיי".

בפרשת קרקעות המלח, דנקנר חשוד במתן שוחד ליעקב אפרתי, לשעבר ראש מינהל מקרקעי ישראל, בתמורה להפשרת קרקעותיה של חברת המלח שבבעלות משפחת דנקנר בעתלית ובים המלח. השניים נחקרו גם לגבי קשריהם עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

אריסון: "אנו נפרדים באהבה ובחברות"

בפרשה ידועה אחרת שבגינה החליט בנק ישראל להביא לסיום כהונתו של דנקנר כיו"ר בנק הפועלים, חשוד דנקנר לכאורה בביצוע עבירות פליליות מתחום טוהר המידות. דנקנר כיהן כיו"ר בנק הפועלים בשנים 2005-2009. על החקירה הוטל ערפול, אך ההערכה היא כי החקירה מתמקדת בקשריו עם קרן RP קפיטל.

הקשר אותו חוקרת ככל הנראה המשטרה נוגע לעסקה במסגרתה רכש בנק הפועלים בשנת 2005 את השליטה בבנק פוזיטיף הטורקי. בנק הפועלים רכש על-פי ההסכם 57.55% ממניות הבנק הטורקי, כאשר במקביל אליו קרן ‏RP Explorer Master‏ היתה אמורה לרכוש 7.45% ממניותיו.

במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע מנגנון פיצוי למקרה שהקרן לא תוכל לבצע את השקעתה בבנק הטורקי, שכן לא תקבל את ההיתר להצטרף לגרעין השליטה בבנק. כמו כן ניתנה לקרן אופציה לרכוש 7.45% ממניות הבנק הטורקי מידי בנק הפועלים.

"שרי הביעה צער על המצב", ציין דנקנר בהודעתו היום (ג'). "אני מודה לה על האמון והתמיכה שגילתה כלפיי, הנדירים מאוד במחוזותינו. אני מוקיר תודה עמוקה לה, למנהלי הקבוצה ולעובדיה על עמידתם לצידי באומץ ובחברות".

שרי אריסון מסרה בתגובה: "אני מודה לדני דנקנר על תרומתו המקצועית והאנושית הרבה לאורך השנים לחברות קבוצת אריסון. אנו נפרדים באהבה ובחברות. כולי תקווה שהצדק והאמת ייצאו לאור".