ככה כן בונים קמפיין

שתי דוגמאות לקריאייטיב מעולה בפסטיבל קאן, שבו מילת המפתח השנה היא Engagement

פסטיבל קאן לפרסום, שמתקיים בכל שנה ביוני בעיירת הקייט הקסומה שבריביירה הצרפתית, הוא אחד המוסדות היציבים ביותר שאני מכיר. הפסטיבל הוא סוג של בועה עם כללים משלה, הווי ייחודי, טקסים, חולצות, מנחים ואפילו מסיבות חוף ("הגאלות"), שמתרחשות תמיד באותה מתכונת.

לשבוע אחד תמים אתה כמו מתנתק מכל מה שקורה בעולם שמעבר לגלי הריביירה - וחוגג את היצירתיות על כל סוגיה, את החדשנות ואת קצה גבול היכולת שמייצרים הראש והלב של טובי אנשי הפרסום מכל העולם. תאווה לעיניים, לאוזניים ולמעשה לכל חוש אפשרי. אין כנראה מקום שמקדש יותר את משמעות המילים "חדוות יצירה".

מעודד לראות השנה נבחרת לא קטנה שהגיעה מישראל, הכוללת הרבה אנשי קריאייטיב צעירים ורעבים, שמגיעים ללמוד ולחוות את האווירה, אבל גם לא מעט נציגות למפרסמים (שטראוס, ניופאן, בנק הפועלים ועוד) וכמובן אנשי מדיה.

בכל שנה ישנה מילת מפתח, או אם תרצו אג'נדה מרכזית בפסטיבל.

השנה מילת המפתח הייתה Engagement. בכל סוגי המדיה הדיבור נסב סביב שיתוף הצרכנים, ה"שיחה" והדיאלוג שהפרסום צריך לייצר בכל מקום שהוא פוגש את הצרכן או את האדם לייתר דיוק.

לא, זו לא מילה חדשה. עולם הפרסום כבר חי אותה לא מעט, אבל אולי נגמרו כבר המילים במחסנית...

3 הימים הראשונים של הפסטיבל מוקדשים לקטגוריית המדיה, הדיירקט, הפרומו, יחסי הציבור והרדיו.

כמו תמיד, גם השנה היו לא מעט עבודות מצוינות - אבל מעל כולם בלטו שתיים:

בירה היינקן

מהלך נוסף שגרף מדליית זהב בפרומו ובמדיה, הוא מהלך מבריק של JWT איטליה עבור מותג הבירה היינקן, ש"דאג" לסדר ל-1,000 נשים של אוהדי מילאן "שרופים" כרטיסים לקונצרט. אבל מתי? בדיוק בערב שיש משחק של מילאן בליגת האלופות. אווץ', נכון?

הגברים שצולמו בלא ידיעתם מנסים לשווא לשנות את רוע הגזירה, מגיעים לקונצרט בחוסר חשק, ושם על הבמה החלו הכנרים לנגן את המנגינה הקלאסית המפורסמת של הפתיח של ליגת האלופות - ותוך כמה שניות התחיל האסימון ליפול והמסך לרדת ועליו הוקרן בגדול ובחסות היינקן המשחק של מילאן, תוך חוויית צפייה משותפת ובלתי נשכחת של הזוגות.

בריליאנט וכמובן - Engagement.

Gatorade - משקה אנרגיה ספורטיבי

האתגר - איך גורמים לגברים בגיל העמידה להתגבר על הכרס והעצלנות, ובתוך כך להגדיל את המודעות ואת המכירות? מציעים להם לחדש ימיהם כקדם.

המותג Gatorade הזמין כוכבי נבחרות פוטבול משנות ה-90 המוקדמות לחיות מחדש את בחרותם ולשחק שוב משחק שלפני 15 שנה לא הגיע להכרעה והגיע הזמן שתהיה בו מנצחת... אם יש דבר ששנוא על הווינר האמריקני יותר מכל זה אי-ודאות. תיקו זה יותר גרוע מלהפסיד. לכן הפיקו שכפול של אותו משחק כדי שתהיה סוף-סוף קבוצה מנצחת.

10,000 כרטיסים יצאו למכירה. תוך 90 דקות (!!!) כולם אזלו. מישהו אמר Engagement?

המהלך של TBWA l.a, אגב, זכה במדליית זהב ובגרנד פרי בקטגוריית פרומו.

נקודה אישית קטנה

השנה נפלה בחלקנו הזכות לזכות ב"אריה" בקאן. הראשון של באומן-בר-ריבנאי שזכה בקטגוריית המדיה מתוך אלפי עבודות שנשלחו. זוהי חוויה גדולה וגאווה עצומה להסתובב כאן כשיש לך Cannes Lion באמתחתך.

וכמובן ברכות גם לשלמור-אבנון-עמיחי על "אריה הזהב" עבור פרויקט SDIA לוועד למלחמה באיידס.

* הכותב הוא סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.