חברת החשמל תנפיק 10% ממניות חברת התקשורת שתקים

תנאים נוספים במסגרת חוק ההסדרים: חברת החשמל תחזיק עד 49% מהחברה, קרי, לא תשלוט בה ■ החברה תידרש להשקעות גדולות ברחבי הארץ ■ 20% מהבעלות יוחזקו ע"י גוף אחד שאינו ממשלתי

כניסתה של חברת החשמל לשוק התקשורת הולכת להיות מבוצעת דרך חוק ההסדרים. במסגרת זאת, נודע ל"גלובס" כי חברת החשמל לא תחזיק יותר מ-49% מאמצעי השליטה בחברת התקשורת ולא תשלוט בה.

בנוסף, נקבע כי 20% מהבעלות בחברה יוחזקו על ידי גוף אחד שאינו ממשלתי. על מנת למנוע סבסוד צולב כך שחברת החשמל לא תוכל לסבסד את חברת התקשורת, סוכם כי לא תמומן הקמה או הפעלה של תשתית התקשורת, באופן חלקי או מלא, מהכנסות המתקבלות ממכירת חשמל לצרכנים.

מתוכניות המשרדים עולה עוד שחברת התקשורת תחוייב בפריסה ארצית מלאה, כלומר היא תידרש להשקעות גדולות בכל רחבי הארץ, כתנאי לקבלת הרישיון. במלים אחרות הכניסה של החברה לשירותים מסחריים תקרה ככל הנראה רק בשלהי השנה הבאה או ב-2012.

עד 30 ביוני 2011 חייבת החברה להעביר לאישור את תוכנית הפריסה שלה לשר האוצר ולשר התקשורת. השרים קבעו עוד שהם שומרים לעצמם את הזכות להתיר למפעיל קיים האם יותר לו להיכנס כשותף בחברה. המטרה של השרים היא להכניס כוחות חדשים לענף ולכן כרגע תיאסר כניסה של מפעיל קיים כבעלים.