מחזיקי האג"ח של לנדמארק יקבלו 87.5% מהחברה

הסדר החוב כולל מחיקת חוב של כ-120 מיליון שקל ■ במתווה הקודם הציעה החברה לנושים רק 75% מהחברה ■ פירעון יתרת האג"ח בהיקף 100 מיליון שקל, יידחה לשנים 2016-2018

"קחו את המפתחות", כך פתח היום (ד') נמרוד טבי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן לנדמארק , את אסיפת האג"ח שהתקיימה במשרדי עוה"ד ליפא מאיר בתל-אביב. האסיפה המשותפת לשתי סדרות האג"ח של החברה כונסה לצורך מתן דיווח על המצב העסקי, אך הדחיפות בהגעה להסדר חוב הובילה לדיונים מרתוניים של ארבע שעות, שבסופן הגיעו הצדדים למתווה חדש של הסדר חוב.

טבי אמר היום ל"גלובס", כי "יש לי המון כוח לעבוד, אבל אין יותר כוח להתווכח. למרות שהסכמתי לדילול מאסיבי, אני צריך שתהיה לי סיבה שהחברה תעלה בשווי שלה. אני מודע למצב החברה ולאלטרנטיבה, אבל בפירוק כולם לא יראו כסף. אני מגלה אחריות למשקיעים, הסכמתי כמעט לכל מה שביקשו".

ההסדר כולל מחיקת חוב של כ-120 מיליון שקל, בתמורה לקבלת 87.5% ממניות החברה (במקום 75% במתווה הקודם), כאשר פירעון יתרת האג"ח בהיקף 100 מיליון שקל, יידחה לשנים 2016-2018.

לנדמארק העניקה לטבי, המכהן גם כמנכ"ל, שכר בעלות של 880 אלף שקל אשתקד, וכעת הוא יתכווץ לכ-35 אלף שקל בחודש בלבד. כן, ידולל טבי, המחזיק ב-77% ממניות החברה, ל-10% במקום 18% במתווה הקודם.

טבי הסכים למינויו של משקיף לחברה מטעם מחזיקי האג"ח, אשר ימנו גם דירקטור מטעמם. טבי יוכל להעלות בהמשך את שיעור החזקתו בחברה, אך לא לרמה של 51% כפי שנקבע במתווה הקודם, אלא להחזקה מקסימלית של 44.9%, וזאת בקפיצה הדרגתית בשלושה שלבים.

אג"ח א' של החברה זינקה היום במסחר ב-7.5%, ובאג"ח ג' אין מסחר לאחר שהושעתה אתמול לאחר החלטת הנושים להעמידה לפירעון מיידי.

הדיונים התקיימו בפורום מצומצם שכלל את עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את מחזיקי אג"ח א', עורכי הדין גיא גיסין ואורן ביאלר, המייצגים את מחזיקי אג"ח ג', ואבי שוויצר מהראל-פיא. טבי הסכים לשורה של פשרות, ואמר כי "אני מוותר על מנת לסיים את הסיפור ולהתחיל לעבוד. לנדמארק במצב קשה ואנו מתחילים לעבוד באיחור של שנה. אני שמח שהיו אנשים עם אוזן קשבת, כי אין עוד זמן. לנדמארק סיימה את 2009 בהפסד של 134 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 99 מיליון שקל ב-2008. הגירעון בהון העצמי של החברה בסוף 2009 הסתכם ב-171 מיליון שקל, היקף ההתחייבויות היה 434 מיליון שקל, ולדו"חותיה צורפה הערת "עסק חי", המשקפת חשש מיידי ליכולת ההישרדות שלה.

בתחילת החודש נשלחה לחברה הודעת עיקול מהמוסד לביטוח לאומי, בגין חוב שלה למוסד בסך 22 אלף שקל.