תעתועי ממוצע וצריכה

שאלת הממוצע הנע ל-200 יום לא עוזבת אותנו

שאלת הממוצע הנע ל-200 יום לא עוזבת אותנו. בטור האחרון כתבתי על כך שמדד הנאסד"ק 100 מוביל בחציית ממוצעים נעים כלפי מעלה ועלה מעל כל הממוצעים החשובים. בפועל, העליה מעל הממוצע ל-89 יום הייתה עליית סרק אבל המדד עדיין נמצא מעל הממוצע החשוב ל-200 יום והוא עדיין המדד החזק בהשוואה למדד ה-S&P 500 ומדד הנאסד"ק הכללי . לפיכך, בבחירת מניות לתיק, השתייכות למדד זה היא פקטור חיובי.

במקביל לחציית הסרק של הממוצע ל-89 יום על ידי הנאסד"ק 100, חצה ה-S&P500 חציית סרק את הממוצע ל-200 יום. זה עומד, נכון לשעה האחרונה של המסחר בוול סטריט אתמול, יום רביעי, על 1112 בערך. המדד חזר להיסחר בין תמיכה באזור ה-1050-1056 להתנגדות באזור ה-1112. לא כל כך ברור כעת להיכן תיפול ההכרעה ומשקלות שונים לפרמטרים הטכניים יובילו לתחזית שונה.

כעקרון, ניתן לחשוב על עליה כל עוד ה-S&P500 מעל 1050-1056 ולקבל אישור למחשבה מעל הממוצע הנע ל-200 יום. בכל הקשור להגנות, הגנה על תיק קניון המניות נפתחה מתחת ל-1106 ותיסגר סגירה אוטומטית, נכון ליום רביעי, מעל 1106. אם אקבל החלטה במהלך המסחר אעדכן באתר גלובס-מדור ניתוח טכני.

מניות לתיק

מה המשמעות של "לחשוב על עליה"? המשמעות היא לא להרפות ממלאכת תחזוקת התיק ומהמאבק על כל אחוז תשואה. כך למשל, בקניון המניות מכרתי אתמול את אברקומבי ופיץ' שנכנסה למסלול של ירידה ואת בנק אוף אמריקה שלא תורמת לתשואה בשלב זה. במקומן הכנסתי שתי מניות קלילות יותר. IRBT שמיצרת רובוטים ו-COMV שמייעלת מערכות חשמל. הראשונה נכנסה גם בזכות המומנטום, השניה בזכות המחיר. מסקטור הטכנולוגיה החזק עומדת QCOM ב"תור" להיכנס ומסקטור האנרגיה בו אני מגדיל אחזקה בהדרגה מועמדת WFT לכניסה לתיק.

XLP חוזרת להתחזק

עוד מילה על סקטורים. בטור האחרון דברתי על חולשת הצריכה הפרטית והצריכה המחזורית. הצריכה המחזורית המיוצגת על ידי ה-ETF: בשם XLY אכן ממשיכה להיחלש ביחס ל-S&P500. זו אחת הסיבות למכירת ANF. אבל, הצריכה הקבועה המיוצגת על ידי XLP מתחזקת בחזרה ולכן ניתן לחזור ולתת לה/למניות מהסקטור משקל יתר בתיק.