בזק תרכוש מהבעלים אלוביץ' ממירי yesMaxHD ב-9.8 מיליון דולר

הביקוש הגובר לממירי HD בשל המונדיאל יאלץ את yes לבצע הזמנה מיוחדת של ממירים מחברת יורוקום, הנמצאת גם היא בבעלות שאול אלוביץ'

כששאול אלוביץ' סיכם על רכישת השליטה בבזק אשתקד, הופנתה תשומת-הלב להחזקות הצולבות שלו בחברת תקשורת (בזק) מחד, ובחברה שמשווקת מוצרים לסקטור (יורוקום) מנגד.

כעת יידרשו לסוגיה גם בעלי המניות של בזק, שיתבקשו להחליט האם לאשר התקשרות של yes - אחת החברות בקבוצת בזק - עם יורוקום להזמנה של ממירי yesMaxHD נוספים.

על-פי דיווח שהוציאה היום (ה') בזק, יכונסו בעלי המניות של החברה ב-29 ביולי, על מנת להחליט אם לאשר את ההזמנה בעלות של 9.79 מיליון דולר מיורוקום ומחברת Advanced Digital Broadcast (ADB), במסגרתה תקבל חברת הלוויין 47.5 אלף ממירים נוספים.

אישור אסיפת בעלי המניות של בזק נדרש לאור אישור רכישת השליטה בחברה שהתקבל ממשרד התקשורת. בזק מחזיקה ב-49.8% ממניות yes, כאשר ביתרה מחזיק לא אחר מאלוביץ' עצמו, שהשלים בימים האחרונים את רכישת מניות יתר השותפים בחברה.

חשוב להדגיש כי באוגוסט אשתקד, עוד בטרם עברה השליטה בבזק לאלוביץ', בחרה yes ביורוקום וב-ADB לפיתוח ממירים חדשים, לאחר הליך מכרזי בו קיבלה הצעות ממספר ספקים ויצרנים של ממירים.

האסיפה הכללית של yes אישרה את ההתקשרות בנובמבר, לאחר שהוכנסו שינויים במפרט הטכני של הממירים ובמחירם.

עם זאת, הממירים המוזמנים אינם מהדגם החדש, שכן זה עדיין נמצא בתהליך פיתוח וייצור.

בבזק מציינים כי הרכישה הנוכחית, המובאת לאישור בעלי המניות, היא חלק מהצטיידות בממירים מהדגם שקיים היום בחברה, במטרה לעמוד בביקושים מצד הלקוחות ולתקופת זמן מוגבלת, עד שיושלם פיתוחם וייצורם של הממירים החדשים.

חדש במחיר ישן

אחד הדברים שבעלי המניות של בזק יצטרכו לתת עליו את הדעת הוא המחיר. בזק מציינת כי על-פי ההסכם החדש עם ADB ויורוקום, מחירי הממירים מהדגם החדש יהיו זולים יותר מהדגם הנוכחי, אך מכיוון שבהזמנה המדוברת מתייחסים לממירים קיימים - מחירם יהיה כפי שהיה בעבר, כלומר יקר יותר.

בזק מפרטת בזימון לאסיפה עסקאות דומות שביצעה בשנים האחרונות, מהן עולה כי yes רכשה מיורוקום ומ-ADB ממירים בשווי של כ-38 מיליון דולר, כך שעם ההזמנה הנוכחית יעלה סך ההזמנות לכ-48 מיליון דולר.

בנימוקי ועדת הביקורת והדירקטוריון, שתומכים בהחלטה, הם מציינים כי העסקה נדרשת על מנת לעמוד בביקושים מוגברים מעבר לציפיות לממירים, בין היתר לאור השקת שירות ה-VOD, המונדיאל והצפי לביקוש בחודשי הקיץ.