דף חדש ברכבת ישראל: השר ישראל כץ ביקר לראשונה

"תוכנית נתיבי ישראל וביצועה יביאו את הרכבת לשיאים שלא הייתה בהם מעולם, לצד עבודה שוטפת של הסעת נוסעים ומטענים כאחד"

שר התחבורה, ישראל כץ, ערך היום ביקור ראשון ברכבת ישראל ובמהלכו קיים פגישת עבודה עם הדירקטוריון וההנהלה הבכירה, בראשות המנכ"ל יצחק (חקי) הראל, שחזר לאחרונה לתפקידו על-רקע שערורייה סביב מינוי מחליף.

השר כץ ציין את חידוש הפעילות בעבודות להקמת קו הרכבת המהיר בין ת"א לירושלים וקו אשקלון-ב"ש. עוד הוסיף כי: "תוכנית נתיבי ישראל וביצועה יביאו את הרכבת לשיאים שלא הייתה בהם מעולם, לצד עבודה שוטפת של הסעת נוסעים ומטענים כאחד. רכבת ישראל תהפוך אותנו מעם אחד - למדינה אחת".

מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, אמר כי "רכבת ישראל הינה כלי התחבורה הציבורית החשוב ביותר למדינת ישראל ואנו פועלים רבות על מנת שהרכבת תהיה זמינה לכל עיר בארץ. בימים אלו נמצאת רכבת ישראל בתנופת פיתוח, הצפויה להביא את הרכבת ליעדים חדשים, לשיפור השירות, לביטול הפריפריה ולחיזוק כלכלת המדינה".

יצויין, כי השר כץ לא ביקר ברכבת במהלך הקדנציה הראשונה של הראל בשל "לו"ז עמוס" - צעד שהתפרש כהבעת חוסר שביעות רצון מתפקודו של הראל. על-רקע זה הודיע הראל בפברואר על התפטרותו אך הסכים לחזור בו בעקבות פניית ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר שאי-סדרים קשים הביאו למבוי סתום בהליכים למינוי מחליף.