פיפ"א מודה לראשונה: נבדוק עם אדידס את סוגיית הג'בולאני

ארגון הכדורגל העולמי רמז כי ייתכן וישנן בעיות עם כדור המשחקים; "אנחנו לא חירשים לביקורת על הכדור המשחקים", אמר מזכ"ל פיפ"א ■ ייפגשו עם אדידס לאחר הטורניר לדון בביקורות הרבות שנמתחו על הג'אבולני

לראשונה מאז החל טורניר גביע העולם, רמזה פיפ"א כי ייתכן וישנן בעיות עם כדור המשחקים - "הג'בולאני". מזכ"ל פיפ"א, ג'רום ואלקה, הודיע כי בתום הטורניר ייפגשו נציגי הארגון עם חברת אדידס כדי לדון בסוגיית הג'בולאני, אותו ייצרה החברה הגרמנית עבור הטורניר.

בארגון הכדורגל העולמי מודים כי הטענות הרבות מצד שחקנים, מאמנים ושוערים על כך שהכדור קשה מאוד לשליטה הביאו אותם להחלטה כי מיד אחרי הטורניר יש לבדוק את הסוגיה לעומק. "אנחנו לא חירשים לכל הביקורות שהושמעו", אמר ואלקה, "פיפ"א לא אטומה בפני מה שנאמר. כנראה שמדובר בכדור שונה לגמרי. יש חוקים ברורים לגבי המשקל והגודל של הכדור, אבל הוא צריך להיות מושלם מכל הבחינות".

אדידס משיקה כדור מיוחד עבור המונדיאלים מאז מקסיקו 1970. הג'בולאני הוא הכדור הראשון שיוצר מ-8 פאנלים, להבדיל מכדורים קודמים שיוצרו ממספר גדול יותר של "חלקים".

"היחסים שלנו עם אדידס מאוד טובים, ואם יש בעיות עם הכדור אנחנו נדון בהן איתם", אמר ואלקה.

הויכוחים לגבי הכדור החלו עוד לפני הטורניר, כשהסוגיה העיקרית היא על כך שהוא משנה את מעופו בצורה קיצונית באוויר. מאמן נבחרת ברזיל, דונגה, אף נכנס לריב פומבי עם ואלקה בנושא ובמהלכו הזמין את מזכ"ל פיפ"א לרדת לכר הדשא ולנסות בעצמו לשלוט בכדור.

אדידס משלמת לפיפ"א כ-90 מיליון דולר בשנה והיא אחת משש נותנות החסות המרכזיות שלה, יחד עם יונדאי-קאיה, ויזה, קוקה קולה, סוני ואמירייטס.