עברנו את התחתית? זינוק של 80% במכירות נדל"ן במנהטן

ברבעון השני, לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" ■ אנליסטים מעריכים כי נרשמה גם עלייה מתונה במחירים, משרדי תיווך גדולים יפרסמו בשבוע הבא את הנתונים הרבעוניים על מגמות המחירים

מכירות של דירות במנהטן זינקו ברבעון השני של השנה בכ-80%. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על פי נתונים שנאספו ממחלקת הפיננסים בעיריית ניו-יורק. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז הקיץ של 2008.

אנליסטים מעריכים כי נרשמה גם עלייה מתונה במחירים. משרדי תיווך גדולים יפרסמו בשבוע הבא את הנתונים הרבעוניים על מגמות המחירים.

למרות הנתונים המעודדים, חלק מהמתווכים מזהירים כי המשך ההתאוששות בשוק תלוי במצבה של כלכלת ארה"ב וגם של הסקטור הפיננסי. לאחר התמוטטות ליהמן ברדרס בספטמבר 2008, חלק ניכר משוק הנדל"ן במנהטן קפא. נקודת השפל הייתה ברבעון הראשון של 2009 ולקראת סוף הרבעון השני של השנה שעברה השוק החל להתאושש.

אדם מודלין, מתווך הפועל בעיר, אומר שהמחירים התייצבו במנהטן, ובעקבות ההתייצבות חלה התאוששות ניכרת במכירות. "כיום, כשרוכשים רואים נכס טוב, הם מוכנים ללכת על זה. בסך הכל היצע הנדל"ן במנהטן הוא מוגבל למדי".

ועדיין, הנתונים האחרונים מלמדים על כך שהיקפי המכירות נמוכים בכ-25% לעומת השיא שנרשם באמצע 2007.

השבוע, אגב, יתפרסמו נתוני מאקרו רבים וחשובים. ביום שישי יפרסם הממשל את דו"ח התעסוקה לחודש יוני. להערכת כלכלנים, המשק האמריקני איבד בחודש זה 100 אלף משרות (לא חקלאיות), לעומת יצירת 431 אלף משרות בחודש מארס. שיעור האבטלה צפוי לעלות מ-9.7% ל-9.8%.

בשבוע שעבר פורסמו נתונים מאכזבים על שוק הנדל"ן האמריקני. מכירת בתים חדשים לחודש מאי צנחה ב-33% לעומת חודש אפריל והסתכמה בשפל חסר תקדים של 300 אלף בתים חדשים שנמכרו בארה"ב. הנתון היה מאכזב במיוחד מאחר והכלכלנים צפו כי המספר יעמוד על כ-427 אלף יחידות.