החברה לישראל מקימה את תחנת הכוח ברותם ב-440 מיליון ד'

חברת או.פי.סי של החברה לישראל חתמה אתמול עם דייהו ומיצובישי על הסכמים בהיקף של כ-440 מיליון דולר להקמת התחנה, שתהיה בכושר ייצור מירבי של כ-440 מגהוואט

תחנת הכוח במישור רותם יוצאת לדרך. חברת או.פי.סי של החברה לישראל (מוחזקת בשיעור של 80%) חתמה אתמול עם Daewoo International מקוריאה, על הסכם להקמת התחנה, שתהיה בכושר ייצור מירבי של כ-440 מגהוואט, על בסיס שיטת Turn-key.

בנוסף, חתמה OPC על הסכם עם מיצובישי היפנית (Mitsubushi Heavy Industries) לצורך תחזוקה שוטפת של תחנת הכוח לאחר הפעלתה המסחרית, לתקופה של כ- 12 שנה. העלות של שני ההסכמים מסתכמת בכ-440 מיליון דולר.

על פי הסכם הבניה, דייהו התחייבה להשלים את בניית תחנת הכוח עד לדצמבר 2012 . התחלת הבנייה מותנית בקבלת היתרי בנייה ובמתן צו התחלת עבודה על ידי או.פי.סי.. בכוונת החברה לממן את הבנייה באמצעות הון עצמי ומימון שיינתן על ידי מוסדות פיננסיים, ולהערכת החברה צפוי כי התחלת הבנייה תתרחש לקראת סוף שנת 2010.

תשלום התמורה ישולם על ידי או.פי.סי לדייהו כנגד התקדמות הבניה ועמידה ב"אבני דרך" כמקובל בתעשייה זו. דייהו התחייבה לפצות את או.פי.סי במקרה של עיכוב או אי עמידה בהתחייבויות לביצועים עד לסכומים שנקבעו בהסכם הבניה, וכן להעמיד לאו.פי.סי ערבות בנקאית להבטחת התחייבויות (כמקובל בתעשייה זו). כמו כן, תדאג דייהו להעמדת אחריות יצרן לתקופות כמקובל בענף.