אורמת בדרך לפרויקט ביפן - המניה מזנקת ב-1.8%

אורמת טכנולוגיות הודיעה על הקמת מיזם משותף עם חברת JFE הפעילה ביפן, במטרה להתמודד על מכרזי ענק הצפויים בתחום האנרגיה הגיאותרמית במדינה ■ אנליסטים: "פוטנציאל חיובי לחברה בטווח הארוך"

אורמת טכנולוגיות שבשליטת אורמת הודיעה היום (ב') על מיזם משותף ביחד עם חברת JFE הפעילה ביפן במטרה לתכנן, לפתח ולבנות תחנות כוח גיאותרמיות במדינה. על פי הסיכום המוקדם בין החברות, תספק אורמת את הציוד כולו בעוד שחברת JFE המקומית תבנה את תחנות הכוח בפועל ותספק את שירותי האחזקה.

מקורות בשוק מסרו כי בשלב זה שיתוף הפעולה אינו מכוון עדיין לפרויקט ספציפי, אך הוא מבוסס על החלטת הממשלה ביפן להעלות את תפוקת הכוח הגיאותרמי במדינה ל-670 מגוואט במהלך העשור הקרוב.

באמצעות שיתוף הפעולה תוכל אורמת להתמודד במכרזים לכל פרוייקט תשתיתית במדינה. יש לציין כי אורמת כבר מיוצגת ביפן ע"י חברת Itochu אשר שותפה בפרוייקטים גיאותרמיים מסיביים באינדונזיה ובפיליפינים.

אנליסטים בשוק האנרגיה הגדירו את המהלך כ"חיובי בטווח הארוך" עבור אורמת, ובעל פוטנציאל לפתוח בפני החברה שווקים חדשים. "עם זאת, ללא עסקה ממשית וספציפית באופק - עדיין מוקדם להכריז על שינוי מהותי במצבה של החברה בעקבות ההסכם".