דיווח: אחד ממחסלי מבחוח - השתתף בניסיון חיסול משעל

בכתבת תחקיר של רשת "אל-ערבייה" נטען כי חבר חוליית החיסול של אל-מבחוח - דיפלומט ישראלי לשעבר בשגרירות בניו זילנד המחזיק ב-12 דרכונים ושמות ■ בהצלבת נתונים עם מנגנוני הביטחון הירדנים, עלה שמו בחקירת ניסיון החיסול הכושל של משעל

פרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי מסרבת לגווע: כתבת תחקיר חדשה ששידרה רשת "אל-ערבייה", המשדרת מדובאי, חושפת כי אחד מהחשודים, לכאורה, במעורבות בחיסולו של מבחוח - היה מעורב פעיל גם בניסיון החיסול הכושל של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בשנת 1997 בירדן.

על פי כתבת התחקיר, מדובר בדיפלומט ישראלי שעבד בשגרירות ישראל בניו-זילנד. לטענת משטרת דובאי הוא מופיע בהקלטות ממסדרונות מלון "רוטאנה" בו חוסל בכיר החמאס - כאחד מחבורת "לובשי בגדי הטניס" במלון. על פי הדיווח, תפקידו בחוליית החיסול היה לעקוב אחר תנועתו של מבחוח במסדרונות המלון.

"מחזיק ב-12 שמות נוספים"

שמו של ראסינו עלה יחד עם ארבעה שמות חדשים, על פי משטרת דובאי, שקשורים לחולייה שחיסלה את מבחוח. בכתבת התחקיר נטען כי הוא מחזיק ב-12 שמות נוספים, בדרכונים שונים - רובם חוקיים ואמיתיים. על פי הדיווח בכמה דרכונים מזוייפים נעשה שימוש, ובשל כך הוא מבוקש מאז שנת 2004 בחשד שהוא משתייך לרשת זיוף דרכונים.

רשת הטלוויזיה מדובאי דיווחה עוד כי בחקירה הסתייעה משטרת דובאי בגופי משטרה וביטחון נוספים בעולם הערבי, ובמהלכה הוצלבו נתונים עם שירותי הביון הירדניים. הבדיקה העלתה ששמו של הסוכן מופיע גם בנתוני חקירת ניסיון החיסול הכושל במנהיג החמאס, חאלד משעל, שהתרחשה ברבת עמון בשנת 1997.

בדובאי ברכו השבוע על ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של ראש המוסד מאיר דגן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 2. מפקד משטרת דובאי, דאחי חלפאן תמים, אמר השבוע בתגובה: "הישראלים לא יקבלו לוזרים לשורותיהם לעולם".

בראיון שהעניק לעיתון "גולף ניוז", אמר תמים כי ראש המוסד צריך היה לסיים את כהונתו כבר מזמן בעקבות הסתבכות החיסול בדובאי, שביצע לדבריו המוסד הישראלי. "מאיר דגן היה צריך להתפטר לפני זמן רב, אחרי שארגון המודיעין שלו נחשף על-ידי משטרת דובאי, ואחרי גירושם של דיפלומטים ישראלים ממדינות מערביות", אמר חלפאן והוסיף בלעג: "המלצנו לו לשמור על כבודו ולהתפטר, אך הוא לא עשה זאת".