מניית הערב: התרופה שתצליח להפחית משקל עודף ודיכאון

מניית חברת הביופארמה Orexigen (סימול: OREX) מזנקת בכ-17% למחיר של 4.85 דולר במחזור חריג לאחר שהציגה בכנס איגוד הסוכרת כי מחקר קליני הראה כי ה-Contrave לטיפול בהשמנת יתר עוזרת גם לטיפול בדיכאון

המנייה שמשכה את תשומת ליבנו הערב היתה מניית חברת הביופארמה Orexigen (סימול: OREX) שמזנקת בכ-17% למחיר של 4.85 דולר במחזור חריג של כ-4.3 מיליון מניות לעומת ממוצע של כ-200 אלף מניות.

זאת, לאחר שהחברה הציגה ביום שבת האחרון בכנס של איגוד הסוכרת האמריקני נתונים חיוביים מהניסויים הקליניים שערכה ל-30 מטופלים מהם עולה כי הסובלים מהשמנת יתר שהשתמשו ב-Contrave, מוצר רפואי המיועד לטיפול במחלה זו, הראו גם הפחתה בסימפטומים של דיכאון ממנו סבלו.

מהממצאים במחקר עולה כי המוצר של החברה מפחית גם את הסימפטומים האופייניים לסובלים מדיכאון ושיפר את יכול השליטה באכילה בקרב מטופלים שהוגדרו OBESE, (אוביס - סובל מהשנת יתר קיצונית). המטופלים אשר הוגדרו כסובלים גם מדיכאון בתחילת הטיפול, דיווחו לאחר 12 שבועות על התמתנות בסימפטומים המאפיינים את הדיכאון וכעבור 24 שבועות הראה הניסוי כי חלה נסיגה בתופעות הדיכאון.

החברה דיווחה עוד כי חולים אשר סיימו את הטיפול איבדו בבמוצע 9.2% ממשקל גופם, וכן הם חוו ירידה משמעותית בהרגשת הרעב והרצון לזלול והפגינו שליטה רבה יותר ביחסיהם כלפי מזון.

תופאות הלוואי הנפוצות ביותר של התרופה היו בחילה, עצירות, כאבי ראש והפרעות שינה.

ועדת יועצים של מנהל המזון והתרופות, ה-FDA צפויה לבחון את טופסי הבקשה בעבור המוצר הרפואי שהגישה החברה ל-FDA ב-7 בדצמבר והועדה צפויה להחליט אם לאשר את המוצר או לא עד ל-31 בינואר 2011.