ח"כ זחאלקה: "ח"כית נתנה לי אגרופים בגב בדיון על המשט"

הח"כית, יוליה שמאלוב-ברקוביץ': "הוא דרך לי בפראות על הרגל ורק ניסיתי להזיז אותו"

את הסערה במליאת הכנסת ייקח לנו עוד הרבה זמן לשכוח: לפני כשלושה שבועות, זמן קצר לאחר אירועי המשט לעזה, ניסתה ח"כ חנין זועבי לנאום ללא הצלחה, שעה שהח"כים התפרעו וקראו לעברה קריאות גנאי.

ליד דוכן הנואמים התפתחה מהומה של ממש כשח"כ ג'מאל זחאלקה מבל"ד התקרב לאזור כדי לאפשר לח"כ זועבי לנאום, ואז, לטענתו, קיבל "שתי מכות בגב" מח"כית אחרת, יוליה שמאלוב-ברקוביץ'.

את התקרית הזו מבקש היום ח"כ זחאלקה מוועדת האתיקה של הכנסת לחקור. בתלונה שהגיש לוועדה, בראשותה של ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) נכתב כי: "בתוך כל ההמולה הרגשתי שמישהו נתן לי שתי מכות בגב. כשהסתובבתי ראיתי שזו ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ'", כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

"בהקלטות של ערוץ הכנסת רואים בבירור כי היא אכן נתנה לי שני אגרופים בגב", כותב זחאלקה בתלונה. ואמנם, מבט מהיר בסרטון הווידאו מאותו יום מראה שהיה מגע פיזי בין השניים - אם כי לא ברור מה חוזקו של אותו "אגרוף". זחאלקה מוסיף כי "להתנהגות זו אין כל תקדים בכנסת. ח"כ שמשתמש באלימות פיזית נגד ח"כ אחר - מדובר בחציית כל הגבולות ובמעשה בריוני".

הח"כית מצידה טוענת שהיא בכלל רצתה רק להזיז את זחאלקה, פשוט כי הוא דרך לה על הרגל בחוזקה. "הוא דרך לי בפראות על הרגל, זה נעשה בזווית שלצערי המצלמה לא יכלה לקלוט", אמרה שמאלוב-ברקוביץ' ל"ידיעות". "הזזתי אותו במעט כדי להיחלץ. זחאלקה חייב ללמוד שלא דורכים לי על היבלות. אני גאה בכך ששמי עולה בנסיבות אלה בוועדת האתיקה", סיכמה הח"כית, שתצטרך לספק את ההסברים גם בפני חברי הוועדה.