גוגל מנסה לשקם את היחסים עם סין: מתכופפת ומשנה גישה

גוגל הודיעה היום שתפסיק להעביר באופן אוטומטי לגולשים מאתר google.cn הסיני לאתר google.com.hk מנוע החיפוש הלא מצונזר בהונג קונג ■ הממשל הסיני הכריז שהקישור האוטומטי "אינו מקובל" וחסמה את הגישה ל-google.cn

גוגל הודיעה היום (ג') שתפסיק להעביר באופן אוטומטי לגולשים מאתר google.cn הסיני לאתר google.com.hk מנוע החיפוש הלא מצונזר בהונג קונג, זאת לאחר שהוזהרה על ידי הרשויות בבייג'ין שגישה זו מסכנת את רישיון פעולתה במדינה.

הממשל הסיני כבר הכריז במארס שהקישור האוטומטי "אינו מקובל" וחסם את הגישה ל-google.cn וחלק מהתכנים באתר ההונג-קונגי. כעת ענקית החיפוש מתאימה את עצמה לדרישות הממשל.

לפי הודעת החברה, אתר גוגל הסיני יוביל כעת את הגולשים המקומיים לדף נחיתה שיכלול לינק לאתר בהונג קונג ומספר שירותים בסיסיים ללא תוכן כגון תרגום.

"גישה זו תבטיח כי נישאר נאמנים להתחייבויותינו לא לצנזר את תוצאות החיפוש באתר גוגל הסיני ובאותו זמן להעניק למשתמשים שלנו גישה לכל שירותינו מעמוד אחד", נכתב בבלוג גוגל.

גוגל גם הודיעה שהיא תפנה למשרד המידע והתקשורת ותבקש לחדש את רישיון מפעיל האינטרנט שלה. החברה מקווה שפעולה זו תאפשר לה להמשיך ולפעול בסין, אך לא ברור אם השלטונות יסתפקו בכך.

"בלי רישיון לא נוכל להפעיל אתר כמו google.cn והוא יוחשך", כתב דיוויד דרומונד, סגן נשיא בגוגל בהודעה הרשמית.