אכזבה מנתון מדד בטחון הצרכן בארה"ב: רשם ירידה חדה

לפני כן פורשם כי מדד קייס שילר הראה כי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב עלו ב-0.8% בהשוואה לחודש מארס ■ זוהי העלייה הראשונה לאחר שישה חודשים רצופים של ירידות

אכזבה מנתון מדד בטחון הצרכנים בארה"ב לחודש יוני. המדד רשם ירידה חדה לרמה של 52.9 נק' לעומת 62.7 נק' במאי ולעומת צפי לירידה מתונה הרבה יותר, לכ-62 נקודות. בתגובה, מתחזקות ירידות השערים בוול סטריט.

קושם לכן פורסם כי מדד המחירים ב-20 ערים בארה"ב, קייס שילר, עלה באפריל ב-3.81% - העלייה השנתית הגדולה ביותר מאז ספטמבר 2006, בהמשך לעלייה של 2.3% בחודש מארס. לעומת זאת, האנליסטים ציפו לעלייה מתונה יותר של 3.5%.

בהשוואה חודשית, המדד מראה כי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב עלו ב-0.8% בהשוואה לחודש מארס. זוהי העלייה הראשונה לאחר שישה חודשים רצופים של ירידות.

כלכלנים מייחסים חלק מהעלייה במדד לשארית הטבת המס מצד הממדל בעניין רכישת דירות, הטבה שכעת כבר איננה בתוקף. זאת כאשר היציאה מתוכניות הסיוע לשוק הנדל"ן, העלייה במספר העיקולים וזינוק שיעור האבטלה לשיא של כמעט 26 שנה, העמידו בסכנה את מחירי הבתים לאחר היציבות שהורגשה מוקדם יותר השנה.

המדד האמריקני בוחן את מחירי הבתים ב-20 ערים ברחבי ארה"ב, הצביע על עלייה במחירים ב-18 מתוך 20 הערים הנבחרות. רק מיאמי וניו יורק דיווחו על ירידות במחירי הבתים.